כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במסיבת עיתונאים

נתניהו נגד דרישת ראש השב"כ: "הממשלה תחליט בבוא העת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך  מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב והבהיר כי ישראל מחויבת להשיב את כל החטופים וכן להשלים את מיטוט חמאס. נתניהו תקף את דרום אפריקה ואמר: "הם באים בשם הנאצים החדשים". על קטאר: "מארחת ומממנת את חמאס"

נתניהו נגד דרישת ראש השב"כ: "הממשלה תחליט בבוא העת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (מוצ"ש) במסיבת עיתונאים שערך בקריה כי, "בשבוע הקשה הזה, שבו איבדנו לוחמים גיבורים, אני חזור בפניכם על המחויבות שלנו למלא את צוואתם ולהשיג את כל יעדי המלחמה: לחסל את חמאס, להשיב את חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהיה איום על ישראל.

לא נשכח את הטבח, את ההתעללות, את החטיפות. לעולם לא נסלח על מה שמפלצות חמאס עשו לבנינו ובנותינו, ולכן אין תחליף לניצחון מוחלט. אנחנו חייבים לנצח. אנחנו ננצח".

על ההחלטה בבית הדין בהאג אמר: "היום הוא יום השואה הבינלאומי. אין אבסורד גדול יותר מכך שדווקא ערב יום השואה הבינלאומי היו מי שבאו להאג להאשים אותנו בהאשמה שקרית של רצח עם. בשם מי הם באו? בשם החמאס, הנאצים החדשים. אני מחזיק את הספר של היטלר בערבית 'מיין קאמפף'. את הספר הזה מצאו לוחמינו בבתים של אזרחים ברצועת עזה. הם מצאו ספרות נאצית ועל זה הם מחנכים את הילדים שלהם. אחרי שנחסל את חמאס בעזה לא יהיה גורם שמחנך את ילדיו לטרור ולהשמדת ישראל והעם היהודי כולו".

נתניהו תקף את דרום אפריקה ואמר: "בשם הנאצים החדשים הללו באה דרום אפריקה להאג. עצם הנכונות לדון בטענה הזאת מוכיחה שרבים בעולם לא למדו דבר מהשואה. אבל אנחנו כן למדנו. הלקח המרכזי של השואה הוא שרק אנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו, ולכן מול גודל הכאב שצורב את ליבנו, עלינו להמשיך להיות חזקים ונחושים ולהשיב מלחמה שערה. לישראל עומדת הזכות הבסיסית להגן על עצמה. אנחנו נלחמים מלחמה שאין צודקת ממנה עם צבא שאין מוסרי ממנו. זו מלחמה שנכפתה עלינו".
לדבריו, "אם לא נחסל את הנאצים, הטבח הבא הוא רק עניין של זמן. לכן חשוב להשלים את המלאכה. הנחתי את שרי הביטחון והאוצר להביא תוכנית חסרת תקדים לחיזוק התעשיות הביטחוניות שלנו שנים קדימה נעשה זאת בהשקעה עצומה".
נתניהו הוסיף: "יש בתוכנו מי שבוחרים להטיל ספק בנחישות שלנו. קולות מרפי הידיים, ביניהם כל מיני לשעברים, מנסים לזרוע דכדוך ופסימיות. הקולות האלו הם מיעוט קטן. הם טועים ומטעים. אנחנו ננצח ניצחון מוחלט".
על בקשת ראש השב"כ להקים ועדת חקירה אמר: "את החקירות והבדיקות צריך לעשות בגמר המלחמה, בטח לא בעיצומה. אני לא רוצה שקצינים, מפקדים וגם מדינאים יעסקו בלחפש עורכי דין. אני חושב שזו טעות. צריך להתעסק רק בדבר אחד - בניצחון במלחמה".
על היחסים המתוחים עם המצרים והקטארים אמר ראש הממשלה: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין. יש כמובן לכל אחד מאיתנו את האינטרסים שלו, ויש את הצורך להגיד דברים מסוימים. הם דואגים לאינטרסים שלהם ואני דואג לשלנו. באשר לקטאר אני לא חוזר בי ממילה אחת שאמרתי. אני לא אוותר אפילו על נתיב אחד של הפעלת לחץ על חמאס או מי שיכול להפעיל לחת על חמאס. קטאר מארחת את ראשי חמאס ומממנת את הארגון. יש לה מנופים על חמאס. היא התחייבה שהתרופות יגיעו לחטופים".
נתניהו התייחס לסערה סביב חה"כ טלי גוטליב ואמר: "המשרד שלי גינה את הדברים. חשבתי שהם לא ראויים. לחשוף זהות של איש שב"כ זה לא ראוי". נתניהו הוסיף: "יש הרבה דברים הזויים שנאמרים, ובניגוד לעמדה שאני נוקט, חברי באופוזיציה לא עושים את זה".
על ההפגנות במעבר כרם שלום אמר: "בלי סיוע הומניטרי לא נוכל להשלים את המשימה והשגת היעדים. ולכן אנחנו נותנים. אני מבין את המשפחות, אבל זה לא המדיניות שלנו - ניתנה הנחיה לטפל בזה ע"י הרמטכ"ל".
מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד