ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"יחס פשוט כמו לכלבים"

העצורה בחשד לתקיפת השרה סילמן התעלפה בכלא ואושפזה

החשודה בתקיפת השרה סילמן אושפזה במהלך השבת בבית חולים לאחר שהתעלפה בתא המעצר בנווה תרצה לשם נשלחה לחמישה ימים במסגרת הארכת מעצרה לפי דרישת המשטרה. בעדות ל'חדשות 13' היא מספרת על התנאים הקשים בהן שמו אותה | המשטרה: "כל נסיון שעושים גורמים בעלי אינטרס לקשר אחרת את הגשת כתב האישום מלבד להליך היסודי והמקצועי חוטא לאמת ומטעה את הציבור"

העצורה בחשד לתקיפת השרה סילמן התעלפה בכלא ואושפזה
תא בכלא נוה תרצה צילום: משה שי, פלאש 90

בכתב האישום שהוגש נגד תושבת רחובות, ירדן מן, מורה לחינוך מיוחד, נטען כי הסטירה שנתנה לכאורה, לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן מ'הליכוד', השאירה אדמומיות על פניה, אולם העיתונאי יוסי אלי מדווח ב'חדשות 13' כי למשטרה אין תיעוד רפואי לכך, והדבר נסמך על עד ראייה שטען שראה את הלחי של סילמן אדומה אחרי המכה.

עוד פרסם יוסי אלי כי המשטרה ביקשה חמישה ימי מעצר בתנאים לא תנאים, של המורה לחינוך מיוחד בלי עבר פלילי. גורמים המעורים בפרטים מספרים כי גם אם יש צורך להגיש כתב אישום, אפשר היה להסתפק בהרחקה מהשרה. ולא לזרוק אותה במעצרים וגם מעצר בית שהיא נתונה בו כעת.

בעדות בלעדית ל'חדשות 13' ירדן מן מספרת ליוסי אלי את היחס בכלא "נווה תרצה", עד שהתעלפה ואושפזה בבית החולים. "לא ידעתי איפה אני נמצאת. כי המכוניות היו משוריינות עם פתחים קטנים, גם תאי המעצר לא ידעתי איפה אני. בנווה תרצה חיכינו שעות עד שפתחו את השער. ואז כשנכנסתי היחס פשוט כמו לכלבים, יש כמה שהם בסדר. הכניסו אותי לחדר 3 מטר על 3 מטר עם עוד ארבע נשים. נתנו לי לישון על הרצפה, שמו לי מזרן. בשיא הקור וגשם בחוץ. יש שם חלון עם פתח קטן וקפאתי מקור כל הלילה".

עוד היא מספרת כי שתי נשים בתא התקוטטו ביניהן במהלך הלילה והפריעו לה לישון. היא גם חשה רעב, אכלה רק חצי לחמניה ביממה ולא היה לה מים לשתות. כמו כן היא מספרת כי סבלה מכאבי גב חזקים.

המשטרה מסרה בתגובה: "משטרת ישראל ניהלה חקירה יסודית ומקצועית, כאשר כלל מהלכיה נבחנו על ידי בימ"ש שקבע את הארכת מעצרה של הנאשמת בתקיפה תוך דחיית הערר שהוגש בעניין זה מטעם הנאשמת. נדגיש כי, ככלל כתב אישום מוגש עם סיום הליך החקירה וגיבוש הראיות ולבטח כשמדובר בכתב אישום המייחס עבירות אלימות שבוצעו נגד נבחרת ציבור. כל נסיון שעושים גורמים בעלי אינטרס לקשר אחרת את הגשת כתב האישום מלבד להליך היסודי והמקצועי חוטא לאמת ומטעה את הציבור. כתב אישום הוגש לבית המשפט, ועל כן, ננהל את ההליך כמקובל בין כותלי בית המשפט".

משטרה אלימות עידית סילמן תקיפה אלימה רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד