כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האשמות הדדיות

פוטין: ברור שאוקראינה הפילה מטוס מעל בלגורוד

האשמות ההדדיות של רוסיה ואוקראינה לאחר התרסקות מטוס איליושין איל-76 | על פי הדיווחים נהרגו 65 שבויי מלחמה אוקראינים שהיו על הסיפון

פוטין: ברור שאוקראינה הפילה מטוס מעל בלגורוד
כדור אש ענק לאחר נפילת המטוס צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר שההגנה האווירית האוקראינית היא זו שהפילה את המטוס הצבאי הרוסי שהתרסק סמוך לגבול עם אוקראינה. בהודעתו הראשונה, שפורסמה לאחר ההתרסקות שאירעה ביום רביעי, אמר פוטין כי תוצאות החקירה יפורסמו בעוד יומיים-שלושה, אך תוצאות ראשוניות העלו כי הטילים שפגעו במטוס היו אמריקאים או צרפתיים.

פוטין האשים גם את אוקראינה בידיעה שמטוס איליושין Il-76 נושא 65 שבויי מלחמה אוקראינים. "אני לא יודע אם הם עשו את זה בכוונה או בטעות, אבל ברור שהם עשו את זה", אמר פוטין בראיון בטלוויזיה ביום שישי, "בכל מקרה, מה שקרה הוא פשע. או ברשלנות או בכוונה, אבל מדובר בפשע". משרד ההגנה הרוסי אמר ששישה אנשי צוות רוסיים ושלושה חיילים רוסים היו גם הם על הטיסה כדי לבצע את חילופי השבויים עם אוקראינה.

כזכור, בשבוע שעבר, מטוס IL-76 של צבא רוסיה התרסק במחוז בלגורוד. משרד ההגנה הרוסי אישר כי על המטוס היו 74 בני אדם, לטענת המשרד מתוכם 65 אסירי מלחמה אוקראינים. 

מהמטה הכללי של אוקראינה נמסר כי המטוס העביר טילים למערכות ההגנה האווירית S-300 של רוסיה. האוקראינים לא הזכירו שבויי מלחמה. חלק מהתקשורת האוקראינית דיווחה כי ייתכן שה-Il-76 הופל על ידי כוחות אוקראינים, אך דיווחים אלה נמחקו מאוחר יותר.

 

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה התרסקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד