כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למדה באנטבה

באופן גורף בעד ישראל - מי את השופטת האוגנדית ג'וליה סבוטינדה? פרופיל

היא נותרה בדעת מיעוט יחיד ותמכה בישראל | האפריקאית הראשונה שישבה בבית הדין הבינלאומי | למדה בבית הספר היסודי "אגם ויקטוריה" באנטבה | פרופיל

באופן גורף בעד ישראל - מי את השופטת האוגנדית ג'וליה סבוטינדה? פרופיל
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון בית הדין הבינלאומי בהאג פרסם את החלטתו בבקשה לעצירת המלחמה בעזה שהגישה דרום אפריקה. מי שהפתיעה לטובה היתה השופטת ג'וליה סבוטינדה מאוגנדה שתמכה בישראל בכל ההחלטות. סבוטינדה היא ילידת פברואר 1954 שופטת המכהנת בכהונתה השנייה בבית הדין הבינלאומי. היא שופטת בבית המשפט מאז מרץ 2021. היא האישה האפריקאית הראשונה שישבה בבית הדין הבינלאומי.

על פי "המכון לנשים אפריקאיות במשפט" היא באה ממשפחה צנועה ונולדה בתקופה שבה אוגנדה נלחמה למען עצמאות מהמשרד הקולוניאלי הבריטי. למדה בבית הספר היסודי "אגם ויקטוריה" באנטבה. לאחר שסיימה את בית הספר היסודי, היא הלכה לתיכון גאיאזה. מאוחר יותר היא קיבלה תואר ראשון במשפטים ב-1977, בגיל 23.

מאוחר יותר, כחלק מהשכלתה ב-1990, בגיל 36, היא נסעה לסקוטלנד שם קיבלה תואר שני במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת אדינבורו. ב-2009 כיבדה אותה אותה אוניברסיטה בתואר דוקטור למשפטים, בהכרה בתרומתה לשירות המשפטי והמשפטי.

כאשר היא בדעת מיעוט היא פרסמה בהחלטתה את הדברים הבאים: "לדעתי המחלוקת בין מדינת ישראל לעם פלסטין היא פוליטית במהותה והיסטורית. אין מדובר בסכסוך משפטי הנתון להסדר שיפוטי על ידי בית המשפט", הוסיפה.

היא גם אמרה שדרום אפריקה לא הוכיחה שהמעשים שישראל ביצעה לכאורה "בוצעו מתוך כוונה רצחנית הדרושה, וכתוצאה מכך, הם מסוגלים ליפול בגדר אמנת רצח העם".

חמאס בית הדין הבינלאומי בהאג עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד