י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הפרטים נחשפים

חמאס הפליל את אונר"א כשתיעד את הטבח ברשתות החברתיות

מחבלי חמאס פרסמו ברשתות החברתיות הרבה מהרציחות שלהם, הפרצופים והאנשים המעורבים בטבח התגלו בשל התיעוד, וכך התגלו מחבלי הארגון שרשמי עבדו באונר"א. חלקם זוהו כאשר נתפסו נחקרו ונשאלו עבור מי הם עובדים

חמאס הפליל את אונר"א כשתיעד את הטבח ברשתות החברתיות
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

יועצו הבכיר של ראש הממשלה נתניהו, מארק רגב התראיין לרשת סקיי ניוז הנוטה באופן ברור לחמאס עם הדיווחים המוטים, ואמר כי יש מידע "מתועד, ברור וברזל" המראה כי 12 אנשי הצוות של אונר"א היו חלק מאנשי חמאס שפרצו לישראל ב-7 לאוקטובר וטבחו ב-1,200 בני אדם.

לדבריו, הרבה מהמידע שהוביל להאשמות נגד אונר"א, פורסם על ידי חמאס ברשתות החברתיות.

"חמאס עלה לרשתות החברתיות פרסומים, והתהדר בהרבה מהרציחות, כך שבעצם רואים את הפרצופים והאנשים המעורבים בהרבה מהפשעים", אמר רגב. לדבריו, מעורבים נוספים זוהו לאחר שחוסלו על ידי צה"ל, וכי חלקם זוהו כאשר נחקרו ונשאלו עבור מי הם עובדים.

רגב הוסיף כי מעורבות של צוות אונר"א בפעולות חמאס היא "לא סטייה" וכי חקירה זו היא "רק קצה הקרחון".

"זו הייתה רק דוגמה אחת", אמר. "למרבה הצער יש מערכת יחסים מובנת בין אונר"א לחמאס שמאוד מאוד מטרידה ואי אפשר לפטור אותה רק באמירה שמדובר בכמה תפוחים רעים".

לדבריו, אחת מהחטופות שחזרה לישראל בנובמבר דיווחה כי היא הוחזקה בשבי בביתו של עובד אונר"א במהלך השבי.

לאחר הפרסום על כך, מדינות רבות הודיעו כי הן משעות את התרומות לאונר"א, הנציב הכללי של אונר"א כינה את החלטת המדינות להשהות את המימון שלהן לסוכנות הסיוע "מזעזעת".

פיליפ לצריני, ראש הארגון אמר שהשעיית הכספים על ידי המדינות, הכוללות את ארה"ב ובריטניה, מאיימת על העבודה ההומניטרית בעזה.

הוא הצטרף למשרד החוץ הפלסטיני שקרא למדינות "לשקול מחדש" את החלטותיהן. הארגון בודק האם קבוצה מהצוות שלו השתתפה בהתקפות חמאס ב-7 באוקטובר.

חמאס מלחמת חרבות ברזל אונר"א עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד