א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חוששים מהמפלגה הגזענית

שר ההגנה של גרמניה על הימין הקיצוני: "רוצים לחזור לזמנים האפלים"

הפגנות רבות התקיימו בכ-30 ערים בגרמניה נגד הימין הקיצוני, המשטרה דיווחה על כ-100,000 בני אדם בעיר דיסלדורף בירת מדינת נורדריין וסטפאליה. שר ההגנה של גרמניה הצטרף להפגנה בעיר הולדתו אוסנברוק שבצפון מערב גרמניה והזהיר מפני הסכנות של הימין הקיצוני

שר ההגנה של גרמניה על הימין הקיצוני: "רוצים לחזור לזמנים האפלים"
הפגנה צילום: Pixabay

מאות אלפים יצאו לרחובות בכמה מדינות בגרמניה ביום שבת, כחלק מתנועת מחאה מתמשכת נגד הימין הקיצוני, וחששות מהפופולריות הגוברת של מפלגת הימין הקיצונית "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) האנטישמית והגזענית שמזכירה לרבים את המפלגה הנאצית.

הפגנות ביום שבת התקיימו בכ-30 ערים, המשטרה דיווחה על כ-100,000 בני אדם בעיר דיסלדורף בירת מדינת נורדריין וסטפאליה.

הפגנות נוספות התקיימו גם בעיר קיל, שבצפון המדינה, כמו גם בפרנקפורט, ליבק ועוד כמה ערים ועיירות קטנות יותר ברחבי גרמניה. ההפגנות בשבת התרחשו במקביל לציון יום השואה הבינלאומי בגרמניה .

שר ההגנה בוריס פיסטוריוס הצטרף להפגנה בעיר הולדתו אוסנברוק שבצפון מערב גרמניה. פיסטוריוס הזהיר מפני הסכנות של הימין הקיצוני, ואמר כי הדמוקרטיה במדינה נתונה ללחץ.

השר התייחס לתכנון ​​המפלגה לפעול נגד ההגירה. "זה לא אומר שום דבר מלבד שהם רוצים לחזור לזמנים האפלים של טירוף גזעני, אפליה, אי שוויון ואי צדק", אמר פיסטוריוס לכ-25,000 מפגינים.

הוא השווה את ה-AfD של גרמניה לרייך של היטלר. "אנחנו יודעים טוב יותר, אסור לתת להיסטוריה לחזור על עצמה", אמר לקול תשואות המפגינים.

ראש עיריית קיל, אולף קמפפר, נאם גם לכ-10,000 המפגינים שהצטרפו לעצרת בכיכר המרכזית של העיר. "הדמוקרטיה שלנו יציבה יותר מהדמוקרטיה של לפני 100 שנה, אבל בואו לא נהיה בטוחים מדי", אמר.

גל ההתגייסות נגד מפלגת הימין הקיצוני נוצר בעקבות דיווח מ-10 בינואר מאת גוף התחקירים Correctiv, שחשף כי אנשי המפלגה נפגשו עם קיצוניים בפוטסדאם בנובמבר כדי לדון בגירוש מהגרים ו"אזרחים לא מתבוללים".

על פי הדיווחים בפגישה נכחו גם חברי האיחוד הנוצרי-דמוקרטי השמרני (CDU), מפלגת האופוזיציה העיקרית. המשתתפים במפגש דנו ב"הגירה", מונח המשמש לעתים קרובות בחוגי הימין הקיצוני לגירוש מהגרים ומיעוטים.

החדשות על הפגישה זעזעו רבים בגרמניה בתקופה שבה ה-AfD גבוה בסקרי דעת קהל, לקראת שלוש בחירות אזוריות גדולות במזרח גרמניה, שם יש תמיכה חזקה במפלגה.

גרמניה ימין קיצוני הפגנה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד