כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
דיווח בוול סטריט ג'ורנל

ישראל נאבקת להשמיד מנהרות חמאס: 80% עדיין עומדות על תילן

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי 80% מרשת המנהרות העצומה של חמאס נותרו ללא פגע לאחר שבועות של מאמצים ישראלים להשמיד אותן, כך אמרו גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים

ישראל נאבקת להשמיד מנהרות חמאס: 80% עדיין עומדות על תילן
מנהרה של חמאס בה הוחזקו חטופים צילום: דובר צה"ל

עד 80% מרשת המנהרות העצומה של חמאס מתחת לעזה נותרה ללא פגע לאחר שבועות של מאמצים ישראלים להשמיד אותן, כך אמרו גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים ל'וול סטריט ג'ורנל', מה שמקשה על מטרות המלחמה המרכזיות של ישראל.

סיכול היכולת של חמאס להשתמש במנהרות הוא המפתח למאמץ של ישראל ללכוד את מנהיגי חמאס ולהציל את החטופים הנותרים, אמרו גורמים ישראליים.

גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים התקשו להעריך במדויק את רמת ההרס של המנהרות, בין השאר משום שהם אינם יכולים לומר בוודאות כמה קילומטרים של מנהרות קיימות. גורמים רשמיים משתי המדינות מעריכים ש-20% עד 40% מהמנהרות ניזוקו או הפכו לבלתי ניתנות להפעלה, אמרו גורמים אמריקאים, רובן בצפון עזה.

עוד דווח, כי בסוף השנה שעברה, התקינה ישראל משאבות בצפון עזה למלא את המנהרות במים, למרות החששות מההשפעה הפוטנציאלית של שאיבת מי ים על אספקת המים המתוקים של השטח ועל התשתית מעל הקרקע.

מוקדם יותר החודש, ישראל התקינה משאבת מים אחת לפחות בעיר חאן יונס שבדרום עזה כדי לשבש את רשת המנהרות שם, אמר גורם אמריקאי. המשאבות הראשונות שהותקנו בעזה השתמשו במים מהים התיכון, בעוד שהמשאבה האחרונה שואבת מים מישראל, אמר הגורם.

במקומות מסוימים, חומות ומחסומים והגנות בלתי צפויים אחרים האטו או עצרו את זרימת המים, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב. מי הים אכלו חלק מהמנהרות, אך המאמץ הכולל לא היה יעיל כפי שציפו גורמים רשמיים ישראלים, אמרו גורמים אמריקאים.

העיתון מציין כי לישראל יש יחידות שמתמחות בפינוי מנהרות, אך רבים מהחיילים הללו הם מהנדסים שהוכשרו להשמיד אותן, ולא לחפש חטופים או מנהיגי חמאס בכירים, כך אמרו גורמים אמריקאים. הם ציינו כי דרושים חיילים נוספים כדי להשמיד את המנהרות.

חמאס מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד