כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חדרו למעבר הגבול

צה"ל התעמת עם מפגינים שניסו למנוע הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה

משאיות בודדות הצליחו להיכנס לעזה, אך המפגינים, בני משפחות החטופים ברצועה, חסמו שוב את המעבר לאחר עימותים עם המשטרה שהגיעה למקום להסדיר את תנועת המשאיות | המוחים: "אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר, ממשיכים בנחישות עד שובם של כלל החטופים"

צה"ל התעמת עם מפגינים שניסו למנוע הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה
מפגינים במעבר כרם שלום צילום: פלאש 90

מאות בני אדם חסמו הבוקר (ראשון) את מעבר כרם שלום במטרה למנוע כניסת משאיות סיוע הומניטרי לתוך רצועת עזה. לראשונה מאז החלו המחאות, ניסתה המשטרה למנוע את החסימה - אך המפגינים הצליחו בסופו של דבר לחסום את המעבר.

בפעם הראשונה מאז יום רביעי, הצליחו מספר משאיות בודדות להיכנס לתוך הרצועה. המפגינים, בהם בני משפחות חטופים, התעמתו עם השוטרים שניסו לפנותם.

מתנועת צו 9 האחראית למחאות נמסר כי "אחרי הליכה ארוכה בשדות והתגברות על מחסומים רבים לאורך כל הדרך - הגיעו מאות פעילי תנועת צו 9 מכל רחבי הארץ ובני משפחות החטופים למעבר כרם שלום. החל משעה זו המעבר חסום לתנועה ואף משאית אספקה אחת לחמאס לא עוברת. אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".

"גאים בעם הזה, חילונים דתיים, מימין ומשמאל, מהעיר הכפר והקיבוץ שנמצאים איתנו היום ובכל יום. ממשיכים בנחישות עד שובם של כלל החטופים הביתה", הוסיפו בתנועה.

אתמול, במסיבת העיתונאים שערך בקריה בתל אביב, התייחס ראש הממשלה נתניהו לחסימת המשאיות ואמר: "בלי סיוע הומניטרי מינימלי לא נוכל להשלים את המשימה ואת יעדי המלחמה. הרמטכ"ל הנחה לטפל בחסימות, כי יש לנו צורך להבטיח את האספקה המינימלית הזו".

כרם שלום חסימת כביש עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד