ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עדכונים שוטפים

מנהרות הושמדו בחאן יונס | משאיות בודדות עברו לרצועה

לוחמי אוגדה 98 ממשיכים בלחימה עצימה במרחב חאן יונס וחיסלו מחבלים רבים | הלוחמים איתרו והשמידו תוואי מנהור ששימש את המחבלים במרחב

מנהרות הושמדו בחאן יונס | משאיות בודדות עברו לרצועה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

לוחמי אוגדה 98 ממשיכים בלחימה עצימה במרחב חאן יונס. במקביל, בצפון הרצועה לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 איתרו והשמידו תוואי מנהור ששימש את המחבלים במרחב. מאות בני אדם חוסמים גם הבוקר את מעבר כרם שלום במטרה למנוע כניסת משאיות סיוע הומניטרי לתוך רצועת עזה. לראשונה מאז החלו המחאות, ניסתה המשטרה למנוע את החסימה - אך המפגינים הצליחו בסופו של דבר לחסום את המעבר. משאיות בודדות בלבד נכנסו לרצועה.

עדכונים שוטפים:

13:13 - דוברו של אבו מאזן אמר כי התקשורת עם חמאס לא נפסקה. הרשות הפלסטינית מחכה שהלחימה בעזה תיפסק כדי לקיים בחירות. לדיווח המלא>>

13:00 - ציוד חורף ללוחמים בחזית: למעלה מ-3 מיליון פריטים נופקו ללוחמי צה"ל ע"י אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. המענה הלוגיסטי ללוחמים הותאם על ידי אנשי הלוגיסטיקה באוגדות, לפי מאפייני השטח ומשימות היחידות בלחימה. לתיעוד המלא>>

12:45 - מפקד בשירות מילואים בצה״ל הושעה משירותו למשך חצי שנה, לאחר שהוביל שיירה של כלים צבאיים ביציאה מרצועת עזה ועל השיירה נתלו שלטים בהם נכתב ״גם אותנו שחררו בלי להכריע״. בצה״ל הוחלט כי לאחר חצי שנה, המשך שירות המילואים שלו ייבחן בשנית.

12:05 - לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה עשרה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון; בעציון נעצרו שני מבוקשים שפעלו להסעת והברחת מסתננים, אחד מהם הוביל תשתית הסעות מסתננים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

11:50 - דובר צה"ל: צה"ל תקף אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים זבקין וחולא. בנוסף, צה"ל ביצע הבוקר ירי ארטילרי להסרת איום לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.

11:45 - גורמים בישראל התייחסו לדיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס", שלפיו ישנה התקדמות משמעותית לעבר עסקת חטופים נוספת בין ישראל לחמאס, תמורת הפסקת אש שתימשך שבועות. לפי הגורמים הישראלים, הדיווח אינו נכון ואולי משקף משאלת לב אמריקנית או ניסיון לייצר מצג של עסקה. 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד