כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

על חשבון הימין: משבר בין עוצמה לישראל לישי

מטות ההסברה בשתי המפלגות מטיחים אשם זו בזו • שטבון נגד בן ארי ובן גביר נגד שטבון • המחלוקת: המקום הרביעי ברשימה

בן ארי בטקס השקת מפלגתו, ירוץ לבד? פלאש90
בן ארי בטקס השקת מפלגתו, ירוץ לבד? פלאש90

מלחמת גרסאות והטחות בין אנשי מפלגת עוצמה לישראל לבין מפלגת העם איתנו, בעוד חבר כנסת יוני שטבון מפרסם הודעה ובה הוא מאשים את אנשי עוצמה לישראל בחוסר אחריות לגורל שלטון הימין, משחרר דובר המפלגה עו"ד איתמר בן גביר הודעה לתקשורת ובה הוא מוסר את גרסתם, המטילה את האשם על "ח"כ במפלגתו של ישי שאינו ישי".

ראש מטה ההסברה של מפלגה יחד, ח"כ יוני שטבון, התייחס למגעים עם עוצמה יהודית: "לנו יש אחריות כלפי המחנה הלאומי. ראוי שמצביעי הימין יידעו זאת ויפנימו, ריצה עצמאית של בן ארי עלולה להביא לממשלת השמאל של ציפי-בוז'י".

שטבון הוסיף ואמר כי "לא ניגרר לרמת השיח המנגח הזה. לנו יש אחריות כלפי המחנה הלאומי ולכן כדי להציל את קולותיו האבודים, הצענו לו שריון במקום השישי. חבל שמסרב, מתעקש פעם אחר פעם לאבד קולות לימין. ראוי שמצביעי הימין יידעו זאת ויפנימו, ריצה עצמאית של בן ארי עלולה להביא לממשלת השמאל של ציפי-בוז'י".

ומנגד, דובר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר פתח הבוקר בביקורת חריפה כלפי "ח"כ במפלגתו של ישי שאינו אלי ישי עצמו" כאשר לטענתו של בן גביר - "אותו חבר כנסת מדליף, מתדרך עיתונאים, משמיץ, יוצר מחלוקות שווא, ומנסה לעשות הכל כדי לחבל במשא ומתן"

לדברי בן גביר, "כל כמה שעות מתפרסם ספין נוסף ולפיו יש מחלוקת כזאת או מחלוקת אחרת - שיהיה ברור, אין למעשה מחלוקות אידיאולוגיות שהרי ברור, שאנחנו מצטרפים לבלוק טכני ולא הופכים לחלק מסיעת ישי, אם ישי רצה לחבור לאורי אריאל שהוא הרבה פחות חרדלי מאנשי עוצמה יהודית אין שום סיבה מהותית שלא יהיה בלוק טכני בין המפלגות שלנו".

לדברי בן גביר, המחלוקת היא סביב שאלת מיקומו של נציג "עוצמה" ברשימה: "רוצים את הקולות שלנו, יודעים שאנחנו מביאים עשרות אלפי מצביעים אך למרבה הפלא מציעים לנו את המקום השישי או החמישי - איפה נשמע כדבר הזה?

"לא ניתן להשפיל אותנו עד עפר היות ואנחנו מייצגים דרך. כל מפלגה אחרת הייתה דורשת במקומנו את המקומות שני והרביעי קל וחומר לאור כל הסקרים האחרונים אך אנחנו אנשי אידיאולוגיה ולא כיסאולוגיה ולכן ביקשנו רק את המקום השלישי או הרביעי, ונציג נוסף במקום השישי".

לדברי בן גביר "יכול להיות שפרשו אותנו לא נכון, והרצון שלנו להעמיד בלוק טכני שיסייע לישי ושטבון לעבור את אחוז החסימה, אולי התפרש בקרב מקצת האנשים ב'העם איתנו' כחולשה - אנחנו מאוד אוהבים את אנשי 'העם איתנו' וחושבים שהחיבור הוא חשוב למען עם ישראל, ארץ ישראל ובעיקר תורת ישראל, אך אם ידחקו אותנו לפינה אנחנו נגיש רשימה.

"יכול להיות שמחכים להחלטות בבית היהודי אך בכוונתנו לפרסם רשימה בזמן הקרוב - יש לנו אחריות כלפי כל הציבור הגדול שתומך בנו ולא ילך לבחור באם ד"ר בן ארי לא יהיה במקום ריאלי - לא ניתן שיקבלו את הקולות שלנו, אך לא יכניסו את הנציג שלנו".
אלי ישי תוקפים בן ארי איחוד רשימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד