כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ללום תובע: לבטל 'יקיר ירושלים' לישעיהו ליברמן

"שגיאה קשה נפלה בבחירתכם את מר ליברמן כיקיר העיר", כותב עו"ד יואב ללום לחברי הועדה הבוחרת ולראש העיר

ללום תובע: לבטל 'יקיר ירושלים' לישעיהו ליברמן

בעקבות פרסום שמו של הרב ישעיהו ליברמן, מנהל הסמינר החדש ומנכ"ל מרכז בית יעקב, כאחד מ-12 הנבחרים לקבל את אות 'יקיר ירושלים' לשנת תשע"ה, פונה עו"ד יואב ללום במכתב חריף לראש העיר ניר ברקת ולחברי הועדה הבוחרת בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל.

במכתבו מסביר ללום: "הח"מ, בשם קבוצת הורים ספרדים ואשכנזים תושבי ירושלים ובשם עמותת "נוער כהלכה", מתכבד לפנות אליכם, להפנות את תשומת לבכם ולבקש את תגובתכם והכל כפי שיפורט לקמן:

"אתמול התפרסם באמצעי התקשורת כי החלטתם להמליץ למועצת העיריה, על מתן אות יקיר העיר ירושלים לשנת 2015, למר ישעיהו ליברמן, מנימוקים שונים. לטעמנו שגיאה קשה נפלה בבחירתכם את מר ליברמן כיקיר העיר, מהנימוקים הבאים:

1. נגד בית הספר שהנ"ל עומד בראשו ניתן פסק דין כבר בשנת 2006 על קיום מכסות פסולות לתלמידות ספרדיות. לענין זה ראו עתמ (ירושלים) 241/06 האגודה לזכויות האזרח נ' משרד החינוך ואחרים (פורסם בנבו).

2. המכסות הקיימות בבית הספר בראשו עומד הנ"ל, עלו לדיון גם בבגץ 9106/11 עמותת נוער כהלכה ואח' נגד שר החינוך ואח'.

3. מנתונים שנמצאים בידי מרשתי בתיכון אותו מנהל הנ"ל יש מכסת מקסימום לתלמידות ספרדיות העומדת על פחות משלושים אחוזים.

4. חז"ל אומרים "פוק חזי מאי עמא דבר" (=צא וראה מה מדבר העם), העובדות המתוארות מעוגנות בתודעת הציבור החרדי ספרדי בעיר, ובנפשן של לא מעט בנות.

"מתן אות יקיר העיר לאדם הקשור ומוביל לדעת חלקים רחבים בציבור הספרדי חרדי את מגמת המכסות והאפליה בקבלה למוסדות החינוך בעיר, יש בה כדי לפגוע ו/או לזלזל בחלקים רחבים מתושבי העיר.

"לאור האמור", מסיים ללום את מכתבו, שנשלח גם לחברי מועצת העיר, "נדרשת התערבותכם המיידית להסרת שמו של הנ"ל מרשימת המועמדים שאמורה להיות מובאת לאישור מועצת העיר מחר, וביטול מתן האות לנ"ל נדרשת באופן מיידי. עם קבלת תגובתכם, אורה למרשיי את הפעולות והצעדים הנדרשים".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מוסיף ללום, כי "במידה ולא נקבל תשובה בשעות הקרובות, הורוני מרשיי לשקול הגשת בקשה לצו מניעה בבית המשפט".
ללום ליברמן ברקת עתירה טירקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד