כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הוא מונע אלצהיימר, סוכרת ומחלות לב: אספרסו או הפוך?

שתייה יומית של כשלש כוסות קפה עשויה למנוע התפתחות אלצהיימר אצל מבוגרים • אספרסו ארוך, אספרסו קצר, הפוך, מקיאטו חזק או חלש, כוס אחת או שתיים? • על סוגי קפסולות קפה הנפוצים בארץ, מכונות ששווה להניח על השיש במטבח, מבצעי קפה ואפילו מתכונים • מי אמר מכור ולא קיבל?

suterstock
suterstock

האם קפה הוא תרופה למחלות כרוניות מסוימות? מחקרים קשרו שתיית קפה להגנה מפני פרקינסון, שיתוק מוחין, סוכרת, מחלות לב מסוימות וגם סוגים שונים של סרטן. עתה, מחקר נוסף מחזק מסקנות ראשוניות לגבי השפעת הקפה על מחלות קוגניטיביות ומגלה ששתייה יומית של כשלש כוסות קפה עשויה למנוע התפתחות אלצהיימר אצל מבוגרים הסובלים מדמנציה קלה שאחד מסימניה הנפוצים ביותר הוא בעיות זיכרון קלות.

לפי המחקרים צריכת קפה מגנה מפני הופעת האלצהיימר. תוצאות המחקר מצביעות על כך שצריכת קפאין וקפה קשורה לעיכוב בתהליך התפתחות דמנציה שהיא פגיעה קוגניטיבית קשה.

על פי מומחים בשטח, ליקוי קוגניטיבי קל מתפתח אצל מבוגרים המגלים סימני שכחה מעל הרמה המצופה לגילם למרות שבחיי היום יום הם פועלים כרגיל. מצב זה עלול להתפתח עם השנים לאלצהיימר.

החוקרים הגיעו למסקנה שרמת קפאין בדם מעל 1200 ננוגרם למיליליטר - המתקבלת מצריכת כוס עד שני כוסות קפה שחור 3 עד 4 שעות לפני הבדיקה - כמעט בוודאות (סיכוי של 100% על פי החוקרים) מונעת התפתחות של ליקוי קוגניטיבי קל לדמנציה.

רוצים הגנה? שתו קפה!
על פי החוקרים, מסקנה מתבקשת ממחקר זה היא ששתיית קפה - שהוא המקור כמעט היחיד והעיקרי לקפאין בדיאטה שלנו - ברמה של 2 עד 3 כוסות ליום מפחיתה את הסיכון להתפתחות אלצהיימר אצל כלל הצרכנים - ובעיקר אצל מבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל - בכמעט 100%! החוקרים אף ציינו שתוצאות המחקר הנ"ל חופפות תוצאות מחקרים קודמים שלהם עם עכברים ומצביע על כך שאכן שתיית קפה מתונה לאורך החיים מגנה מפני התפתחות אלצהיימר בגיל מבוגר.

במאמר קודם העלו החוקרים השערה שקפאין מגיב עם חומר לא ידוע נוסף בקפה כדי להגביר ייצור של מרכיב (growth factor) בדם העוצר את התפתחות האלצהיימר.

ובאשר לשאלה האם קפה הוא לא רק משקה מהנה אלא גם מפחית את הסיכון להופעת מחלות כרוניות מסוימות, הרי שניתן לקבוע בוודאות שהתשובה היא חיובית במגבלות הנתונים אישיים של כל אחד ואחת. כל המחקרים מצביעים על כך ששתיית קפה - 3 עד 5 ואפילו 6 כוסות ליום - מונעת ומפחיתה מחלות רבות, משפרת את היכולות המנטאליות שלנו ומסייעת לפעילות גופנית על ידי שיפור היכולת המנטאלית והפיזית והגברת ניצול מקורות אנרגיה שאינם זמינים בקלות.

המסקנה מכל זה היא ששתיית קפה מהנה ואף רצויה לכל אחד ואחת מאתנו ובלבד שתעשה במידה ומתוך ידיעת רגישותנו לקפאין. ראוי לציין שרוב בני האדם אינם רגישים לקפאין ולכן קפה הפך למשקה נצרך ביותר וככל שנתחיל בשתיית קפה מוקדם יותר יעילות הגנתו מפני אותן מחלות שתיארנו תגבר.

באים לקפה?
אז היכן אפשר למצוא קפה איכותי וטוב בכל הגדלים ובכל הצורות? לפניכם סקירה של כמה שחקניות חזקות בשוק הקפה הרותח בארץ ולהן שפע של הצעות טעימות, משובחות ומסתבר שגם בריאות.

17 תערובות קפה איכותיות
חברת אתיקל קופי קומפני המתחרה הגדולה של נספרסו באירופה שבבעלות ז'אן-פול גאילרד, לשעבר המנכ"ל המיתולוגי של נספרסו, נכנסת לישראל החברה ששברה את השליטה של "נספרסו" בשוק הקפסולות למכונות הקפה תשווק בישראל 17 תערובות קפה איכותיות שתואמות את מכונות הקפה של נספרסו.

מלחמת הקפה מתחממת
חברת "אתיקל קופי קומפני", המתחרה הגדולה של "נספרסו" באירופה, הגיעה לישראל. החברה החלה לשווק ברחבי הארץ קפסולות קפה התואמות למכונות הקפה של נספרסו. "אתיקל קופי קומפני", ששברה את השליטה של "נספרסו" בשוק הקפסולות באירופה, תשווק 17 תערובות קפה איכותיות, התואמות את מכונות הקפה של נספרסו.

מיהם "אתיקל קופי קומפני"?
"אתיקל קופי קומפני" (ETHICAL COFFEE COMPANY) הוקמה בשנת 2008, ע"י השוויצרי ז'אן-פול גאילרד, מי שהיה המנכ"ל המיתולוגי של נספרסו במשך עשור, ושהפך את ענקית הקפה העולמית למה שהיא. אבל אז החליט גאילרד לנטוש את החברה, ולהקים לה מתחרה , שעושה שימוש במכונות של נספרסו. מאז עושים בנספרסו הכול כדי לתקוע מקלות בגלגלים של חברת אתיקל: הם שינו את המכונות שלהם, הסירו את הביטוח למי שלא ישתמשו בקפסולות החברה ונכנסו למאבקים משפטיים ארוכים, שבהם ידה של המונופול עד כה – על התחתונה.

בימים אלה נכנסת "אתיקל קופי קומפני" גם לשוק הקפה הלוהט בישראל, שוק שנמצא בעלייה מתמדת, ונכון להיום מוערך בכ-300 מיליון שקל בשנה, 70 אחוזים מהם של נספרסו לה כ-450 אלף מכונות במשרדים ומשקי בית. "אתיקל קופי קומפני" מציעה תחרות אמיתית לנספרסו, הן במגוון תערובות הקפה הרחב, הן באיכות הגבוהה של הקפה והן במחיר..

קפה אורגני וקפסולות מתכלות
"אתיקל קופי קומפני" השיגה בכורה עולמית, על ידי הצגת דור חדש של קפסולות חדשניות, המתכלות באופן מלא ונמכרות במחירים תחרותיים. לחברה יש גם שתי תערובות אורגניות ("לונגו" ו"אינקה סאובה"), בעלות תו אורגני של האיחוד האירופי ואף תו "סחר הוגן" (Fair Trade). שתי התערובות הן נעימות לחיך ועדינות בטעמן.

פולי הקפה המשמשים במוצרי "אתיקל קופי קומפני" מגיעים מיבולי הערביקה הטובים ביותר, מקולומביה, מרכז אמריקה, הודו, אתיופיה, קניה ועוד. החברה שמה דגש על אבטחת איכות הגבוהה ביותר באשר למקורות הקפה והכנתו. קליית הקפה נעשית בטכניקות המסורתיות והאיכותיות של קלייה איטית, המשמרות את טעמי הקפה ואיכותו.

חברת "אתיקל קופי קומפני" מיוצגת בארץ ע"י "s-presso", בבעלותם של כפיר גריידי וברק בן אליעזר. "בכוונתנו להציע אלטרנטיבה שוות ערך מבחינת איכות הקפה, במחיר הוגן יותר לצרכן", אומר בן אליעזר.

מעל 20 טון קפה בחודש
ג'ו, הרשת הגדולה בישראל המונה כ- 250 סניפים, הוקמה בשנת 1997 על ידי בעלי הרשת דיוויד קליין ודב גולדפרב. הרשת קולה מידי חודש מעל 20 טון במפעל קליית קפה בחולון ומספקת תערובות קפה אישיות, משובחות למאות בתי קפה, בתי מלון ומסעדות ברחבי הארץ. מדי שנה נבחרים מיטב יבולי הפולים מכל ארצות קו המשווה, הנבדקים ע"י מומחים בינלאומיים אשר בודקים את הפולים החל מרמת השתיל ועד עיבוד הפולים.


רשת ג'ו נכנסת לתחום קפסולות הקפה: תייצר ותשווק קפסולות בטכנולוגיה חדשנית המותאמת למכונות הקפה של נספרסו בהשקעה של 5 מיליון ₪. בכך מעמיקה הרשת אחיזתה בתחום הקפה ומספקת את חוויית בית הקפה גם בבית .

רשת ג'ו, המונה 250 סניפים ונקודות מכירה ברחבי הארץ, נכנסת לשוק קפסולות הקפה המתאימות למכונות נספרסו. הרשת תמכור את קפסולות ג'ו בכל סניפי הרשת ובסניפי חנויות הנוחות "מנטה" והן צפויות להימכר במחיר של 2 ₪ בלבד. מגוון התערובות כולל את התערובת המיתולוגית – תערובת ג'ו האהובה, המוגשת בכלל הרשת וכן תערובות גורמה נוספות וייחודיות המעניקות חוויה, טעם ואיכות של בית קפה גם בבית.

במסגרת המהלך בו הושקעו כ- 5 מיליון שקלים, הושקע זמן רב בפיתוח ותכנון קו ייצור חדשני ובלעדי מאיטליה, שהותאם במיוחד עבור ג'ו ומאפשר שליטה מלאה על כלל תהליך הייצור. הקו כולל רכישת מכונות ייחודיות, פיתוח חומרי גלם והכשרת כוח אדם. הפעילות המקיפה של ג'ו בכל השלבים: ייבוא פולי קפה מובחרים, קלייה במפעל המתקדם טכנולוגית, טחינת הפולים ואריזתם, מאפשרת בקרת איכות וטעמים עד לשלב הסופי בכוס הקפה.

לרגל ההשקה הכריזו ברשת ג'ו על מבצע היכרות: בקניית שלושה מארזי קפסולות קפה ג'ו מקבלים מארז נוסף במתנה במחיר מיוחד כולל של 60 ₪ עבור 40 קפסולות.

עם כניסתה לקטגוריית קפסולות הקפה, מחזקת ג'ו את אסטרטגיית חווית בית הקפה של הלקוח בבית. הקפסולות של ג'ו מצטרפות לקו המוצרים של הרשת לצריכה ביתית, בהם קפה שחור, קפה טחון, פולי קפה, מקינטות ועוגיות.

קפסולות הקפה החדשניות של ג'ו לוקחות את האספרסו המוכר לגבהים חדשים של טעם, גוף וארומה. הודות לטכנולוגיה החדשה והייחודית, ששה זרמי ג'טים יוצרים תנועת חליטה סיבובית, המייצרת קרמה עשירה במיוחד ומאפשרים להגיש את מיצוי הקפה המושלם לתערובת הגורמה של ג'ו ולחוויית קפה עשירה שאינה נגמרת. הקפסולות מוצעות במגוון טעמים נבחרים מהמומחים של ג'ו ומתאימות לכל מכונות הקפה של נספרסו.

חמשת הטעמים שמציעה הרשת הם : תערובת ג'ו, טריאסטה, לוקה, קיארי ונטול קפאין.
• תערובת ג'ו –תערובת הבית המוכרת והאהובה מכילה 100% פולי קפה מובחרים מסוג "ערביקה". התערובת האולטימטיבית לקפוצ'ינו ולאוהבי אספרסו חזק ועוצמתי.
• טריאסטה -תערובת חזקה אך מעודנת עם נגיעות טעם של אגוזי לוז. תערובת אספרסו מושלמת המורכבת מ- 100% ערביקה.
• לוקה – תערובת חזקה ומתוקה המורכבת מפולי קפה ממרכז ודרום אמריקה עם פולים מטנזניה, היוצרים זרימה ארוכה וחלקה וכן גוף מלא של דבש אגוזי וסיומת מעט חמצמצה. 100% ערביקה.
• קיארי – תערובת מעודנת עם נגיעה של פולי רובוסטה עשירה בטעמי קקאו ופירות מסוכרים.
• נטול קפאין – תערובת המקבילה לתערובת ג'ו אך נטולת קפאין- 100% ערביקה.

שי לידור, מנכ"ל רשת ג'ו, מסר: "מאז נוסדה רשת ג'ו לפני כ-17 שנה, היא חרטה על דגלה להציע חווית קפה גורמה לכל שוחרי הקפה. הכניסה לתחום הקפסולות היא צעד נוסף להרחבת נתח שוק הקפה שלנו. לתפיסתנו, ג'ו הוא חוויה, ואותה אנו שואפים להעניק ללקוחות גם בבית. הטכנולוגיה החדישה של הקפסולות, גם בהיבט של הטעם וגם בפן הטכני של ההתאמה למכונות, מציבה אותנו כמתחרה המוביל והאיכותי בשוק מול נספרסו".



מכונת אספרסו קומפקטית
DELONGHI משיקה בישראל סדרה יוקרתית של מכונות קפה אספרסו המיועדות לבית ולמשרד
מכונת הדגל: מאפשרת פונקציות שונות להכנת משקאות חלב מוקצפים. ליין מכונות הקפה החדש, כולל 6 מכונות אספרסו אוטומטיות, המיוצרות בטכנולוגיה חדשנית ומציגות פטנטים המעניקים חוויה של טעם והנאה לאוהבי הקפה האיכותי, בלחיצת כפתור.

המכונות עושות שימוש בפולי קפה, שנטחנים בעת הכנת המשקה ומייצרים אספרסו עם קרמה מושלמת. חלקן אף מאפשרות למשתמש לקבוע הגדרות מדויקות ולהתאים את הקפה לטעמו האישי. המכונות קומפקטיות ובעלות קו עיצובי ייחודי ומרשים, המעניק נופך שיקי ואופנתי למטבח או למשרד.

מכונות האספרסו האוטומטיות של DELONGHI מאפשרות להכין, בקלות ובנוחות מגוון משקאות קפה איטלקיים: אספסו ארוך, אספרסו קצר, מקיאטו חזק או חלש, כוס אחת או שתיים - כולם באיכות הגבוהה ביותר ובלחיצת כפתור אחת.


ליין מכונות הקפה החדשות כולל
MAGNIFICA S - ECAM22.110.SB מכונת קפה איכותית, המצוידת בפאנארלו להקצפה מושלמת של החלב וכוללת צג עם תמונות. הדרך הקלה והמהירה ביותר לאספרסו המושלם. מחיר מומלץ לצרכן: 3,490 ₪.

MAGNIFICA S PLUS - ECAM22.320.SB מכונת קפה איכותית, המצוידת בפאנארלו סיבובי, הכולל הגדרת הקצפה מתכווננת להכנת כוס הקפוצ'ינו המושלמת עבורך. תצוגה דיגיטלית מציגה את התקדמות הכנת הקפה, ומאפשרת להתאים את דרגת הארומה וכמות המים לקבלת ספל אספרסו עם קרמה עשירה בהתאם לטעם האישי. מחיר מומלץ לצרכן: 3,990 ₪.

MAGNIFICA ONE TOUCH - ECAM23.460.S מכונת קפה איכותית, המכינה קפוצ'ינו, קפה לאטה ומקיאטו בלחיצת כפתור - ללא צורך בהזזת הספל ממקומו. המכונה בעלת מיכל מיוחד להקצפת חלב, המנקה את עצמו וניתן לאחסון במקרר. בעלת תצוגה דיגיטלית מרהיבה ופונקציית My Coffee להתאמה אישית לקפה מושלם. מחיר מומלץ לצרכן: 4,990 ₪.

MAGNIFICA ONE TOUCH PLUS - ECAM25.462.SX מכונת קפה בעלת כפתור מיוחד להכנת מגוון משקאות קפה בלחיצה אחת. בנוסף קיים במכונה זו מחמם כוסות אקטיבי, אשר מגיע Built-in ומאפשר לשלוט על טמפרטורת חימום הכוס. המכונה בעלת תצוגה דיגיטלית מרהיבה, פונקצית My Coffee להתאמה אישית ומיכל מיוחד להקצפת חלב, המנקה את עצמו וניתן לאחסון במקרר. מחיר מומלץ לצרכן: 5,490 ₪.

PRIMADONNA S DE LUXE - ECAM28.465.M מכונת קפה איכותית, להכנה עצמית ופשוטה של מבחר משקאות קפה בלחיצת כפתור אחת. מכונה זו עשויה מנירוסטה, בעלת מיכל מיוחד להקצפת חלב, המנקה את עצמו וניתן לאחסון במקרר. היא כוללת פונקצית My Coffee להתאמה אישית לקפה המושלם עבורך ותצוגה דיגיטלית מרהיבה. יש לה מתקן נוסף המאפשר הקצפה ידנית של החלב, המבטיח שליטה מלאה על איכות וטיב הקצף. מחיר מומלץ לצרכן: 7,990 ₪.

PRIMADONNA EXCLUSIVE - ESAM6900.M המכונה המתקדמת ביותר מבין מכונות הקפה, המציגה מגוון שכלולים ואופציות בלעדיות: בעלת פונקציית My Coffee להתאמה אישית עבור 6 אנשים שונים, כוללת מיכל נוסף להכנת שוקו חם - בנוסף למבחר משקאות שניתן להכין בלחיצת כפתור אחת, מצוידת במיכל חלב תרמי מנירוסטה, השומר על קור וחום גם מחוץ למקרר ואף מנקה את עצמו, עשויה כולה מנירוסטה ומגיעה מצוידת במסך מגע עם תצוגה צבעונית מרהיבה ומתקן ייחודי להקצפה ידנית של החלב, המבטיח שליטה מלאה על איכות וטיב הקצף. מחיר מומלץ לצרכן: 11,990 ₪.

אבינועם כהן, סמנכ"ל מוצרי צריכה בחברת ברימאג דיגיטל אייג': "ישראל משופעת בקהל רב של אוהבי קפה, היודע להעריך קפה איכותי וטוב. חברת DELONGHI מציעה לקהל זה מכונות קפה יוקרתיות, מתקדמות ומשוכללות, המתאפיינות בעיצוב מודרני מתקדם ואופנתי - לחוויית שתייה של קפה איטלקי משובח, באיכויות וטעמים חדשים".

# למשקיעים באספרסו איכותי
חברת קפה לנדוור, הקיימת מאז 1919, הינה יצרנית הקפה הותיקה בישראל והשנייה בגודלה בארץ. מפעל הקפה של לנדוור, הנו המשוכלל והמתקדם מסוגו בישראל. המפעל מייצר קפה איכותי מפולי הקפה הטובים בעולם. קפה לנדוור פועלת בשוק הקמעונאי דרך אסם – נסטלה, בשוק המקצועי הפונה לבתי קפה ומסעדות, בשוק המשרדי בפניה ישירה למשרדים ובשוק הפרטי באמצעות חנויות הקפה. בנוסף, קפה לנדוור הינה היבואנית הבלעדית לישראל של קפה illy האיטלקי, מותג האספרסו היוקרתי בעולם.

חנות הקפה של לנדוור מציעה מגוון מוצרים, שעוסקים סביב המשקה האהוב בעולם: קפה. בחנות ניתן למצוא מכונות קפה בטווח מחירים רחב, מעוצבות, קומפקטיות, משרדיות וביתיות. כל סוגי הקפה נמכרים בחנות יחד עם האביזרים המשלימים. כמו כן, לנדוור הינה היבואנית הבלעדית של אספרסו illy ושל מגוון מוצרי הקפה הבלעדיים והייחודיים למותג הקפה היוקרתי בעולם.

מכונת הקפה פרנסיס Y3 מבית illy: מכונה קומפקטית ואלגנטית שלא תופסת הרבה מקום. למכונה 2 כפתורים: אספרסו קצר ואספרסו ארוך והקפה עם התערובת הייחודית של illy זורם ומייצר קרמה מושלמת. מחיר המכונה- 890 ₪, היא נמכרת בצבעים: שחור, לבן, כתום וירוק לימוני.



קפיצה קטנה לאיטליה
פאוזה מקבוצת מי עדן המובילה את פתרונות הקפה לעסקים ולפרטיים ומציעה את מכונת הקפה הקומפקטית Magnificoהפועלת באמצעות קפסולות LAVAZZA BLUE מכונת קפה ביתית ונוחה לתפעול, המתאימה לחובבי קפה, שרוצים ליהנות מהאיכות הטובה של בתי הקפה, בנוחות ביתם.
Magnifico הינה מכונת קפה איטלקית, קומפטקית וחרוצה, הפועלת באמצעות קפסולות Lavazza BLUE, המספקת חווית אספרסו איטלקי איכותי בלחיצת כפתור. תפעול המכונה הנו פשוט וידידותי, המתאים לכל המשפחה. מיכאל רבינוביץ מנכ"ל פאוזה, מציין: "הצורך לפתרון ביתי קומפקטי ובמחיר נח עלה בשנים האחרונות ואנו עדים לגידול רב של מבקשי מכונות קפה ביתיות". המכונה מגיעה במגוון צבעים: אדום, שחור, לבן וכסוף.

טעמים חדשים
חברת פאוזה מקבוצת מי עדן, משווקת קפה Lavazza בישראל, משיקה 4 טעמים חדשים של קפסולות קפה איטלקי איכותי. קפסולות קפה הן הפתרון האולטימטיבי להפקת הקפה המושלם ולחוויית קפה איטלקי בבית ובמשרד. הקפסולות מבטיחות טעם מדויק, עשיר ומשובח בכל הכנה וכל זאת ללא לכלוך, בלי מאמץ. לחיצה על כפתור במכונת הקפה ומרגישים באיטליה:
• Tierra– תערובת מפולים ירוקים מובחרים מקולומביה ופרו 100% ערביקה. פיתוח בר קיימא של לוואצה, המבטיח קפה איכותי ומשובח, תוך שיפור איכות החיים של קהילות מגדלי קפה דרך אספקת ציוד מודרני המתאים לעיבוד וטיפוח הקפה השומרים על איכות הסביבה. המאפיין העיקרי של קפסולה זו הוא התערובת הארומטית המתוקה והפירותית.

• Amabile– תערובת קטיפתית, קרמה סמיכה. תערובת קרמית המותירה טעם נעים בפה עם שיטת חליטה מיוחדת של הפולים, המפיקה קפה עם קרמה משובחת וטעם מאוזן. 40% ערביקה מברזיל ומרכז אמריקה, 60% רובוסטה מדרום אסיה. המאפיין העיקרי של קפסולה זו הוא הטעם הנימוח והשוקולדי.

• Magnifico- תערובת עדינה, מאוזנת, מתקתקה וחלקה, 100% ערביקה מברזיל והודו. תהליך קלייה חדשני הקולה את פולי הקפה ומייצר ארומה מתמשכת. המאפיין העיקרי של קפסולה זו הוא התערובת הקרמית והטעם המתוק והארומה הנעימה.

• supremo– תערובת טהורה עם טעם מודגש. ערביקה משובחת מברזיל ומרכז אמריקה ורובוסטה הודית. תהליך קלייה ממושך המפיק טעם עמוק ועשיר. המאפיין העיקרי של קפסולה זו הוא הטעם העשיר והארומה השוקולדית והליקרית.


שלבו את הקפסולות החדשות והטעמים המשובחים, השוקולדיים והארומטיים, גם במתכוני הקינוחים שלכם, להעשרת הטעם והחוויה האיטלקית. להלן כמה מתכונים מתוקים עם קפסולות הקפה השונות באדיבות הקונדיטורית, דלית קפלן מ- 4chef:

קאפקייקס קפה ומסקרפונה
החומרים לקאפקייקס:
370 גרם קמח לבן
2 כפיות אבקת אפייה
0.5 כפית מלח
0.5 כפית סודה לשתיה
100 גרם תמצית קפה VERY B MAGNIFICO של לוואצה
100 מ"ל חלב
130 גרם ריוויון
280 גרם חמאה
300 גרם סוכר
5 ביצים

אופן ההכנה:
מנפים יחד את הקמח ושאר החומרים היבשים. מערבבים את תמצית הקפה, הריוויון והחלב. מקציפים במיקסר עם וו גיטרה חמאה וסוכר לתערובת תפוחה ובהירה ומוסיפים את הביצים בהדרגה. מוסיפים לסירוגין את תערובת הקמח והקפה. מוזגים את המסה לשקעים ואופים כ-20 דקות עד שהעוגות זהובות. משאירים לצינון.

החומרים לגאנש שוקולד לבן וקפה:
200 גרם שמנת מתוקה
60 גרם תמצית קפה VERY B MAGNIFICO של לוואצה
160 גרם שוקולד לבן

אופן ההכנה:
מרתיחים את השמנת והקפה ומוזגים על השוקולד. מערבבים ומצננים.

החומרים לקרם:
250 גרם גבינה קטיפתית
250 גרם שמנת מתוקה
50 גרם אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מקציפים את כל החומרים יחד עד לקבלת קצת יציבה. שומרים בקירור.

הרכבת המנה:
מקציפים את גנאש הקפה והשוקולד הלבן לקרם יציב ומעבירים לשק זילוף. בעזרת כפית פריזייאן "חופרים" בקאפקייק ומזלפים מהגנאש לתוכו. מזלפים ספירלה של קרם מסקרפונה לציפוי. מפזרים מעט קקאו ומקשטים בפניני שוקולד.

עוגיות פקאן וקפה
החומרים:
300 גרם קמח חיטה לבן
180 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
קורט מלח
85 גרם אבקת סוכר
30 גרם תמצית קפה TIERRA של לוואצה
100 גרם פקאנים קצוצים


אופן ההכנה:
מערבבים במיקסר עם וו גיטרה את כל החומרים, מלבד אבקת הסוכר והקפה. מעבדים עד קבלת מסת פירורים קטנים ואחידים. מוסיפים את אבקת הסוכר ומערבבים קלות. מערבבים את המיקסר במהירות איטית ומוסיפים את הקפה עד לקבלת בצק אחיד בלבד. מקררים את הבצק היטב בצורת דיסקית מנויילנת. חותכים לצינורות ומגלגלים כל צינור לגליל אחיד בעובי הרצוי ומכניסים להקפאה. כאשר הגלילים קפואים, טובלים כל גליל במים, מנערים היטב ומגלגלים בסוכר חום בהיר. פורסים לעיגולים בעובי של 7 מ"מ ומניחים על תבנית אפייה. אופים ב-160 מעלות כ-18 דקות.


קרם ברולה קפה והל

החומרים:
850 גרם שמנת מתוקה
170 גרם סוכר
חצי מקל וניל
5 תרמילי הל קצוצים
150 גרם תמצית קפה VERY B SUPREMO של לוואצה
150 גרם חלמון
סוכר לקירמול

אופן ההכנה:
מערבבים היטב על אש בינונית את השמנת, שני שליש מהסוכר, הוניל החצוי, תרמילי ההל הכתושים ותמצית הקפה עד שמגיעים לרתיחה. מסירים מהאש ומרוקנים את התרמיל לשמנת ומשאירים את המקל בפנים. טורפים בקערה את החלמונים עם יתרת הסוכר. מביאים את השמנת לסף רתיחה ומאזנים עם החלמונים באמצעות מטרפה. מסננים. יוצקים לתבניות כ- 3/4 גובה הקוקוט, מניחים בתבנית וממלאים מים רותחים עד למחצית גובה הקוקוטים (בן מרי) ואופים בתנור שחומם מראש על 160 מעלות, עד להתייצבות בלבד כ-15-20 דקות. מקררים היטב במקרר ולפני ההגשה מפזרים סוכר ושורפים עם ברנר.

פונדנט (סופלה) שוקולד
החומרים:
375 גרם שוקולד 53%
375 גרם חמאה
375 גרם אבקת סוכר
400 גרם ביצים
150 גרם חלמונים
100 גרם קמח
100 גרם קקאו

אופן ההכנה:
ממיסים את השוקולד והחמאה. מקציפים במיקסר (מטרפה) את הביצים, חלמונים ואבקת הסוכר לקצף בהיר ויציב. מורידים למהירות איטית, מוסיפים את השקולד המומס ומערבלים עד לקבלת מסה חלקה. מקפלים את שאר החומרים היבשים ויוצקים לקוקוטים. מזלפים למרכז כל מסה גנאש שוקולד לבן וקפה ואופים בתנור כ-8-10 דקות בחום של 180 מעלות (תלוי בגודל הקוקוט).

החומרים לגנאש שוקולד לבן וקפה:
300 גרם שוקולד לבן
100 גרם שמנת מתוקה
100 גרם תמצית קפה AMABILE של לוואצה

אופן ההכנה:
ממיסים את השוקולד הלבן. מביאים את השמנת והקפה לסף רתיחה. יוצקים מעט מהשמנת והקפה לתוך השוקולד ומערבבים היטב. ממשיכים במנות קטנות עד קבלת מסה אחידה וחלקה. מצננים לרמת זילוף או יצירת כדורים. שומרים בטמפרטורות חדר ממוזג.



משקה חמים בטעם ייחודי ומפתיע של העוגייה הפופולארית אלפחורס באדיבות נדב מרום, שף רשת קפה גרג:
רכיבים:
כף גדושה ממרח ריבת חלב.
200 מ"ל חלב.
1 כף קוקוס טחון.
1 עוגיית אלפחורס לקישוט.

אופן ההכנה:
 לקלות את הקוקוס במחבת טפלון (בלי שמן) עד להשחמה ולצנן.
 להקציף את החלב במקציף ביתי ולאחר מכן לחמם במיקרוגל עד שהוא מתחיל לעלות.
 לשים בתחתית כוס זכוכית, כף ממרח ריבת חלב ולשפוך מעל את החלב המוקצף
 לפזר מעל את הקוקוס הקלוי.
 מומלץ להגיש לצד עוגיית אלפחורס ארגנטינאית נימוחה.


קפה שתיה בוקר ישראלי הילה פלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד