כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
'לעולם לא עוד'

ראש הממשלה היהודי של החבל הבדלני השתתף בטקס יום השואה

בטרנסניסטריה, החבל הבדלני של מולדובה התקיים טקס לציון יום השואה הבינלאומי. הטקס השנתי נערך באנדרטת השואה שבעיר הבירה טרספול. ראש ממשלת החבל הבדלני: "אירועי ה7.10 הזכירו לנו שצריך להמשיך לדאוג שלא תהיה עוד שואה"

ראש הממשלה היהודי של החבל הבדלני השתתף בטקס יום השואה
ראש הממשלה היהודי והרב זלצמן צילום: באדיבות המצלם

בקור מקפיא, התקיים טקס לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בטירספול, בירת טרנסניסטריה - החבל הבדלני במולדובה. האירוע נערך באנדרטת השואה שבעיר הבירה בהשתתפות ראש ממשלת טרנסניסטריה אלכסנדר רוזנברג ובהובלת הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה.

הקהילה היהודית בטרנסניסטריה בראשותו של יו"ר הקהילה יורי קרייצ'מן, מציינת מידי שנה בטקס ממלכתי את יום השואה הבינלאומי ואת מאות אלפי היהודים שחיו באזור לפני השואה. הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה מכהן גם כרבם של יהודי טרנסניסטריה.

ראש ממשלת טרנסניסטריה אלכסנדר רוזנברג נאם בטקס ואמר: "יש לנו מחוייבות לפריחת הקהילות היהודיות כאן בטרנסניסטריה. במיוחד כעת, אחרי אירועי 7.10 כולנו צריך לזכור את התפקיד שלנו לדאוג שלא תתרחש עוד שואה".

רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שיבח את הפעילות של השלטונות בשמירה על הקהילות היהודיות. "לפני 100 ימים אירע טבח מזעזע בתושבים בישראל, האמירה 'לעולם לא עוד' נרמסה ברגל גסה על ידי מחבלי החמאס. כאן בטירספול רואים כיצד השלטונות מכבדים השמירה על זכר השואה ועל שורדי השואה".

מולדובה יום השואה הבינלאומי הרב פנחס זלצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד