ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"הידיים שלנו קשורות"

מקומם: החיילים לא יורים במי שמתקרב לגדר הגבול

הוראות הפתיחה באש של צה"ל לא מאפשרות לאכוף את הפרמטר החדש שהוכרז עם תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר • בצה"ל התקבלה החלטה כי תצפיתניות המשרתות באוגדת עזה, סמוך לגבול, לא יקבלו נשק - על אף הטבח הרצחני שבוצע בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר • לוחמי מילואים מלינים: "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח" 

מקומם: החיילים לא יורים במי שמתקרב לגדר הגבול
עזתים קרוב לגדר הגבול צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

עדיין שבויים בקונספציה: מערכת הביטחון הכריזה בתחילת המלחמה על רצועת ביטחון חדשה ברצועת עזה בעומק של קילומטר מהגבול עם ישראל, זאת כדי למנוע התקרבות של פלסטינים לגדר מחשש שמדובר במחבלים מחופשים - כפי שהתרחש לפני מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. עם זאת, רועי שרון מדווח ב'כאן 11', הוראות הפתיחה באש של צה"ל השתנו בחודש האחרון כך שאינן מאפשרות לאכוף את הפרמטר החדש.

לפיכך, פלסטינים מתקרבים למרחב הגדר ברצועת עזה כאשר הלוחמים אינם מורשים לבצע ירי לעברם. חיילי מילואים שמשרתים ברצועת עזה מסרו לכאן חדשות: "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח".

מצה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל ערוך לאורך גדר הגבול עם כוחות רבים ופועל במגוון דרכיו להגנה מרחב. הוראות הפתיחה באש הינן סדורות, ומאפשרות לכוחות להסיר כל איום, עם מלוא הכלים לשמירה על חייהם".

בתוך כך, מוקדם יותר היום דווח ברשת ב' כי בצה"ל התקבלה החלטה כי תצפיתניות המשרתות באוגדת עזה, סמוך לגבול, לא יקבלו נשק - על אף הטבח הרצחני שבוצע בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר. בהתאם לזאת, תצפיתניות שמשרתות בבסיסי העוטף בהם אוגדת עזה, רעים וכיסופים מסתובבות ללא נשק. כמו כן, גם תצפיתניות שמשרתות בגזרות אחרות סמוך לגבול עם יהודה ושומרון, בגזרה הצפונית ובגבול מצרים - אינן חמושות.

עזה מלחמת חרבות ברזל פלסטינים פתיחה באש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד