כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נדחתה העתירה לחייב שילוב נשים בש"ס וג'

העתירה שדרשה לשלב נשים ברשימות החרדיות והוגשה על ידי כמה נשים - נדחתה בהרכב של שלושה שופטים • "כיום אנו מצויים ארבעה ימים בלבד קודם למועד האחרון להגשת רשימות מועמדים לכנסת. ברי כי בתקופה כה קצרה לא ניתן לקיים בירור בעתירה זו, שהנושא שהיא מעלה אינו מן הפשוטים, בלשון המעטה"

צלם:פלאש90
צלם:פלאש90

בית משפט העליון דחה את עתירתן של נשים חרדיות שדרשו לחייב שילוב של נשים ברשימות של המפלגות החרדיות בבחירות לכנסת ה-20.

העתירה שהוגשה על ידי רותי יהשוע, אמונה ויט, שרון פרידמן, מזל חורי ועמותת כ"ן - כח נשים, נדחתה על ידי שופטי בית משפט העליון ד"ר יורם פליקס דנציגר, עוזי פוגלמן ומני מזוז. העתירה ביקשה מבג"צ להורות לועדת הבחירות המרכזית לחייב את המפלגות החרדיות, יהדות התורה, ש"ס והעם אתנו, לשלב נשים ברשימתם.

העותרות פנו לפני שבועיים ליו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן, שיתן צו המורה למפלגות החרדיות לשלב לנשים ברשימתן. למחרת, ג'ובראן דחה את עתירתן. הוא נימק זאת באומרו כי אין זה בסמכותו להורות כפי שדרשו.

ביום חמישי האחרון החליטו הנשים להגיש עתירה לבג"צ בעניין זה. בפתח הדיון קבעו השופטים כי בעקבות עצם השיהוי בהגשת העתירה (8 ימים), דינה להידחות.

"כיום אנו מצויים ארבעה ימים בלבד קודם למועד האחרון להגשת רשימות מועמדים לכנסת. ברי כי בתקופה כה קצרה לא ניתן לקיים בירור בעתירה זו, שהנושא שהיא מעלה אינו מן הפשוטים, בלשון המעטה", כתבו השופטים.
עתירה נשים חרדיות ג'ובראן ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד