כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סכנת נפשות

בגלל אתגר 'טיקטוק': צעירה איבדה ראיתה לצמיתות

לדבריה, היא ביקשה להיטען מהאנרגיה הסולרית שבשמש | היא הגיעה למיון עינים בבית החולים 'איכילוב' שם אובחנו שינויים ברשתיות בעיניה

בגלל אתגר 'טיקטוק': צעירה איבדה ראיתה לצמיתות
אילוסטרציה צילום: unsplash

רחל בת ה-25 בהתה באופן רצוף חצי שעה בשמש ללא הפסקה. זאת לאחר שראתה את האתגר ברשת החברתית טקטוק שנועד "לטעון את עצמנו מהאנרגיה הסולרית שמגיעה מהששמש", בעקבות כך היא תאבד חלק ניכר מראייתה לאחר שהבהיה גרמה לנזקיםבלתי הפיכים, כך דווח היום ב-Ynet.

לאחר שהיא הסתכלה על השמש ראייתה התחילה להיטשטש, וכתם שחור הופיע בקביעות בשדה מרכז הראייה שלה. "חשבתי בהתחלה שזה משהו חולף ובכלל לא קישרתי את זה לשמש", סיפרה.

היא פנתה  לבית החולים 'איכילוב' שבתל אביב שם פגשה את ד"ר גלעד פיינברג, מתמחה ברפואת עיניים. "היא ישבה מולי, בדקתי אותה ודרך המיקרוסקופ אבחנתי בשינויים ברשתיות בעיניה. המשכתי הלאה בשדרוג הבדיקה וביצעתי גם הדמיית OCT שממפה ומכמתת בדייקנות רבה את כל מבנה שכבות הרשתית המרכזית, את עובי סיבי עצבי הראייה", סיפר ד"ר פיינברג.

הוא קרא לצורך התייעצות לפרופ' דינה צור שהיא מנהלת המרכז למחלות ניווניות של הרשתית במערך העיניים במרכז הרפואי איכילוב. היא מספרת כי "נקראתי להתייעצות במיון, בעקבות הממצא הקשה שאבחן ד"ר פיינברג. בעיניה של רחל נוצרו כוויות במרכז הרשתיות שגרמו לנזק בלתי הפיך. רשתית העין רגישה מאוד לאור ולכן היא עלולה להיפגע מקרינה ישירה של קרן לייזר למשל או מקרינה ישירה ממקורות אחרים, כמו מהשמש.

פרופ' צור אומרת כי הנזק בא לידי ביטוי בכך שהראייה של רחל לכוון יין ושמאל לא נפגעה, אבל את מרכז שדה הראייה היא איבדה. "אם היא תעמוד מולי, היא לא תראה חלק מהפנים שלי, כך יהיה גם כשתקרא, כשתצפה בסרט, כשתעבוד מול מחשב, היא תראה חלקית בלבד. רק מהצדדים כי יכולת המיקוד שלה אבדה לה לתמיד, וכך גם איכות חייה". 

רחל ביקשה להעיבר מסר לכל הצעירים שעלולים ליפול באתגר הזה:"אל תאמינו לכל מה שאתם רואים ברשתות כי הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים, ולכן צריך להתייחס בזהירות לכל מה שקשור לבריאות שלנו".

סכנה תעתועי ראיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד