ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הטלטלה במשטרה: סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור

ניצב רודף ניצב: יממה אחרי פרישתו של מפקד מחוז יו"ש, מתברר כי גם סגן המפכ"ל נחשד בעבירות חמורות

הטלטלה במשטרה: סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור
חטיבת דובר המשטרה

הותר לפרסום: סגן המפכ"ל ניצב ניסים מור הוא הבכיר במשטרה, בחשד למעשים אסורים ופגיעה בשוטרת זוטרה.

במהלך הלילה האחרון, נחקר הקצין במחלקה לחקירת שוטרים במשך כ-4 שעות, ובמהלך היום נמשכה חקירתו עוד כ-7 שעות. בתוך עד, מעבר לתלונת השוטרת, שמונה נשים נוספות הגיעו היום למח"ש למסור עדות בחשד לביצוע עבירות.

חשד נוסף שנבדק, כי הקצין ניסה לשבש הליכי חקירה והשמדת ראיות. על פי המשטרה, מיד לאחר שזומן לחקירה, איפס הקצין את מכשיר הסלולאר שלו, כך שכל ההודעות הפרטיות שהיו בו - נמחקו.

במסיבת העיתונאים שערך מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, במהלך ביקור בשפרעם, הוא אמר כי "רצף האירועים בצמרת המשטרה הוא אכן קשה, מביך, מתסכל. זה אירוע שעל פניו הוא מאוד חמור ואי אפשר לעבור עליו לסדר היום".

לדבריו, אירוע זה "מצטרף לסדרה ארוכה של אירועים שבהם היו מעורבים בכירים בארגון. סדרה של אירועים שפגעו באמון הציבור, ובצדק. מה שקרה מעציב אותי ברמה האישית, כמי שהקדיש את חייו לשירות במשטרת ישראל. אני עצוב בשביל השוטרים שהתעוררו הבוקר לכותרות הללו, בזמן שהם מקדישים ימים כלילות בשמירה על ביטחון המדינה".

על רקע החקירה, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שלח מכתב למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בו הוא הביע צער על הפרשות האחרונות שגרמו נזק לתדמיית המשטרה, אך יחד עם זאת ציין כי "יש לזכור כי אירועים אלה הינם מקרים פרטניים".

"חשוב להיזהר מלהכפיש ולהכתים ארגון מקצועי ומסור, המונה כ-30,000 שוטרים, העושים עבודתם נאמנה, שומרים על ביטחון המידנה ועל הסדר הציבורי ונלחמים ללא לאות בפשיעה". עוד הוסיף "אל לנו לשפוך את התינוק עם המים".

ויינשטיין במכתבו מבקש בשמו ובשם פרקליטות המדינה לחזק את ידי המשטרה בימים סוערים אלה.

משטרה ללא ניצבים?
מדובר בניצב שישי שיפרוש משורות הארגון בשנה וחצי האחרונות, בטרם בחירת מפכ"ל חדש למשטרת ישראל במאי 2015:

• ניצב שני שנחקר תוך שבוע: בסוף שבוע שעבר, נחקר במשך כ-9 שעות מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, בחשד לקיום קשר עם פקודה. בעקבות חקירתו, פנה הניצב למפכ"ל והביע את רצונו לפרוש משורות המשטרה, דבר אשר יקרה בימים הקרובים.

• לפני כארבעה חודשים, ניצב יוסי פריינטי מפקד משטרת ירושלים הודיע במפתיע על פרישתו - שנתיים לאחר מינוייו. אחת ההערכות היא שתלונה שהוגשה נגדו לפני כ-5 שנים, תצוף שוב - והוא בחר שלא להתמודד על התפקיד ולפרוש. "אני לא רוצה להיות חלק מהמשחק של המפכ"לות" אמר בפרישתו.

• שלושה שבועות קודם לכן בספטמבר 2014 הודיע גם ניצב ברונו שטיין מפקד מחוז מרכז על פרישתו מהמשטרה, זאת באותו יום בו התפרסם ב'הארץ' כי חגג באירוע פרטי עם הפרקליט החשוד בתיווך לשוחד עו"ד רונאל פישר.

• לפני כשנה בינואר 2014 ניצב מנשה ארביב מפקד להב 433 יצא לחופשה, לאחר שנחשד בקבלת שוחד וטובות הנאה מאנשי הרב יאשיהו פינטו - אך הוא הכחיש זאת. כחודש לאחר מכן הודיע על פרישתו משורות הארגון. "אדון פינטו ושותפיו מנסים לתפור לי תיק" אמר עפ פרישתו.

• ניצב ניסו שחם הוצא לחופשה כפוייה במהלך יולי 2012, בגין חשד לעבירות של הטרדה ומעשים מגונים שביצע לכאורה בשוטרות תחת פיקודו. באוקטובר 2013, לאחר כתב אישום חמור שהוגש נגדו הוא פוטר מהמשטרה. "אני קורבן למשהו בפרקליטות" אמר בראיון למשה נוסבאום.
ניסים חקירה חשוד שוטרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד