כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פגישה סודית

מדינות ערב דנו ב"רשות פלסטינית מחודשת" בעזה

בפגישה סודית מספר מדינות ערביות דנו בסוגיית "היום שאחרי" בעזה. המלחמה והדרך בה הרשות הפלסטינית תיקח חלק בניהול הרצועה. בישראל מסרבים לקבל החלטות בנושא. הסעודים הדגישו: מעוניינים להתקדם לנורמליזציה עם ישראל תמורת צעדים לקראת מדינה פלסטינית

מדינות ערב דנו ב"רשות פלסטינית מחודשת" בעזה
הפלגים הפלסטינים בעזה צילום: צילום ערבי

סעודיה, מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית קיימו לפני כשבוע פגישה סודית בריאד במטרה לתאם עמדות בנוגע ליום שאחרי המלחמה בעזה ולדון בדרכים בהן "רשות פלסטינית מחודשת" יכולה לקחת חלק בניהול הרצועה. כך דווח באתר וואלה.

על פי הדיווח, הפגישה מעידה על כך שהרשות הפלסטינית ומדינות ערב מתקדמות בתכנון המהלכים ליום שאחרי המלחמה בעזה, בזמן שבישראל לא מתקבלות החלטות.

את הפגישה בריאד ארגן היועץ לביטחון לאומי הסעודי מוסאעד אל-איבן, והשתתפו בה ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג', ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וכן ראש המודיעין הירדני אחמד חוסני.

מקור שמעורה בפרטים אמר לוואלה, כי ישראל עודכנה לגבי קיום המפגש ותכניו על ידי חלק מהמשתתפים. המצרים והירדנים הבהירו לראש המודיעין הפלסטיני כי על הרשות הפלסטינית לבצע רפורמות שיאפשרו התחדשות גם בדרגי ההנהגה. זאת, לרבות העברת סמכויות מסוימות מהנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) לראש ממשלה חדש שימונה.

הסעודים הדגישו בפגישה כי הם עדיין מעוניינים להתקדם לנורמליזציה עם ישראל בתמורה לצעדים מצד ישראל והקהילה הבינלאומית בדרך למדינה פלסטינית - גם אם אלה לא יביאו להקמת מדינה פלסטינית באופן מיידי.

סעודיה נורמליזציה מלחמת חרבות ברזל אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד