כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
'שאלת 'היום שאחרי

במערכת הבטחון מתוסכלים: "אם רק היה גורם לתיאום, חמאס היה הופך לא רלוונטי"

גורמי ביטחון טוענים כי חוסר החשיבה על היום שאחרי יביא ל"פגיעה אנושה בהישגי המלחמה" | מספר מדינות ערביות דנו בסוגייה ובדרך בה הרשות תיקח חלק בניהול הרצועה

במערכת הבטחון מתוסכלים: "אם רק היה גורם לתיאום, חמאס היה הופך לא רלוונטי"
עזתים שהתפנו מבתיהם צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ברקע הדרישה האמריקאית לעבור לשלב הבא תוך חשיבה כוללנית על השלטון בעזה לאחר עזיבת מרבית הכוחות את הרצועה, במערכת הביטחון ממשיכים להזהיר מחוסר ההחלטה ביחס ל"יום שאחרי", כך דווח הבוקר (שני) ביומן הבוקר בגלי צה"ל.

לפי גורמי ביטחון שצוטטו בדיווח, חוסר החשיבה על היום שאחרי יביא ל"פגיעה אנושה בהישגי המלחמה. ישראל לא מפתחת אלטרנטיבה אזרחית לחמאס. אם היה גורם שאפשר היה לתאם איתו את העברת הסחורות בצפון הרצועה למשל - חמאס היה הופך ללא רלוונטי, אבל במקום זאת הוא משתקם אזרחית".

כזכור, ביום חמישי התקיים דיון בקבינט המדיני בטחוני שעסק בשאלת היום שאחרי המלחמה בעזה. חלק מן השרים טענו: "אין מה לדון כעת בסוגיה - לא הגענו ליום שאחרי". אולם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הזהיר ואמר: "זה הכרחי לגיבוש התוכניות המבצעיות בטווח המיידי. ככל שלא יתקבלו החלטות על ההמשך, ההישגים הגבוהים מאוד שהושגו יישחקו".

כבר לפני שבועיים דווח על אזהרת הרמטכ"ל בפני הדרג המדיני שיתכן וצה"ל יצטרך לשוב ולפעול במקומות שסיים את הפעילות בהם, כי הדרג המדיני נמנע מגיבוש קומה מדינית. בזמן שחלף - אסטרטגיה לא גובשה בשל חילוקי דעות בין השרים הבאים ממפלגות שונות עם דעות שונות.

בתוך כך, הבוקר דווח העיתונאי ברק רביד כי בפגישה סודית בריאד דנו בכירים מסעודיה, ירדן, מצרים והרשות בחזרתה של "רשות פלסטינית מחודשת" לעזה. 

עזה מלחמת חרבות ברזל חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד