כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מכת מדינה

כך יתמודדו המעסיקים בישראל עם מגפת השעלת במשרדים

דלקת ריאות, התייבשות, אובדן משקל, קרעים בריאות ובמקרים חמורים גם פגיעה מוחית ומוות | ע"פ נתוני משרד הבריאות מגפת השעלת קפצה בשנה החולפת באלפי אחוזים והמגמה צפויה רק להמשיך ולעלות בחורף הקרוב

כך יתמודדו המעסיקים בישראל עם מגפת השעלת במשרדים
משרדים. אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASH90

נתוני משרד הבריאות המסכמים את שנת 2023 מצביעים על קפיצה של כמעט 7,000% במספר המקרים המדווחים בשעלת, כשמספר כפול לפחות נדבק ושאינו מדווח או שאינו יודע כלל על דבר מחלתו וממשיך להדביק אחרים. עד ה-18 בנובמבר 2023 נספרו בישראל 1235 מקרי שעלת, לעומת 19 מקרים בלבד בכל 2022.

הסכנות של מגפת השעלת, תלויות בחומרת המחלה ובמצבו של החולה. תינוקות רכים וקשישים נמצאים בסיכון ללקות במחלה קשה שמצריכה אשפוז. כ־50% מהתינוקות בני פחות משנה שחולים בשעלת נזקקים לאשפוז. סיבוכים מהמחלה עלולים להיות דלקת ריאות (מהסיבוך הזה סובלים כרבע מהתינוקות בני פחות משנה שחולים בשעלת), התייבשות, אובדן משקל, הפרעות שינה, פרכוסים, אנצפליטיס (דלקת ברקמת המוח בשל מחסור בהספקת חמצן למוח בזמן השיעול), דימומים מוחיים ולעיתים אף פגיעה מוחית ומוות. 

זיהומים בדרכי הנשימה בקרב הציבור הרחב משפיעים על בריאות העובדים ויכולים להשפיע גם על הפריון בעבודה. על ידי יישום אמצעי זהירות ומניעה מעסיקים יכולים להבטיח את בריאות ובטיחות עובדיהם ולהפחית את השפעת המחלות על פעילות עסקיהם.

המוס"ל מציג את הצעדים למזעור הסיכון לזיהומים בדרכי הנשימה במקום העבודה:

• הובילו לצמצום המגע הבין-אישי בין העובדים כמה שאפשר, על ידי פגישות זום. 

• קיימו לוחות זמנים גמישים לעבודה או אפשרויות עבודה מרחוק, כדי להפחית את מספר העובדים הנוכחים במקום העבודה בו-זמנית.

• בצעו בקרה על איכות האוויר במקום העבודה לצורך שיפורו הכוללות קביעת השילוב היעיל לתפעול מערכת האוורור ואיכות האוויר ומערכת הסינון לפי תכנון המבנה, מיקומו ועוד. 

• הקפידו על התקנת מספר מספק של עמדות לשטיפת ידיים עם סבון ומים זורמים, ואספקת חומרי חיטוי זמינים, מגבונים חד-פעמיים לניגוב משטחים, מסכים, ידיות ומקלדות.

• עודדו את העובדים לבצע חיסונים, בהתאם לאופי הזיהומים הנפוצים בדרכי הנשימה.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד