כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הותיר את העונש על כנו

מכה קשה לנאשם: "התנהלותו העבריינית מצדיקה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח"

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של נאשם שהורשע בעבירות של אי הגשת דו"חות במועד ואי תשלום מס, והותיר את העונש על כנו: שבעה חודשי מאסר בפועל

כלא
כלא צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ערעורו של יניב אלזרוב, שהורשע על פי הודאתו ב-15 עבירות של אי הגשת דו"חות במועד ו-9 עבירות של אי תשלום מס, נדחה על ידי בית משפט המחוזי בלוד, בהרכב של שלושה שופטים, שקבעו כי על אלזרוב לרצות את העונש עליו ערער- שבעה חודשי מאסר בפועל.

מפסק הדין עולה כי בשנים 2022-2019, אלזרוב לא הגיש דו"חות תקופתיים במועד, ולא שילם את המס הנדרש על הדו"חות שכן הגיש. חלק מהעבירות בגינן הורשע אף בוצעו במהלך ניהול המשפט כנגדו, לאחר השמעת הטיעונים לעונש וטרם מתן גזר הדין. השופטת סגנית הנשיאה טל אוסטפלד נאוי מבית משפט השלום בנתניה גזרה עליו שבעה חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי, קנס בסכום של 20,000 ₪ או חודשיים מאסר תמורתו והתחייבות להימנע בעבירות בסך 10,000 ₪..

בעקבות גזר הדין הגיש אלזרוב ערעור לבית המשפט המחוזי וביקש להפחית מעונשו ולהעמידו על מאסר בדרך של עבודות שירות. כל טענות הערעור נדחו ולמרות מספר אורכות שניתנו לנאשם במסגרת הדיון בעניינו על מנת לאפשר לו להסיר את המחדל, לא שולם דבר מאז שנגזר דינו ויתרת הפגיעה קופה הציבורית נותרה בסכום של כ-397,000 ₪.

בית המשפט המחוזי בלוד דחה את הערעור וקבע כי "התנהלותו העבריינית של המערער ובעיקר המשך ביצוע העבירות לאחר שהורשע בדין מצדיקים עונש מאסר מאחורי סורג ובריח כפי שהושת על המערער בבית משפט קמא". 

 

תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד