כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אנחנו לא ארגון פוליטי"

המאבק בסיוע ההומניטרי: "נתניהו מונע מלחצים כבדים מאוד"

דוד (ארגון 'צו 9') על חסימת משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה בכרם שלום: "יש משהו הומניטרי בסיפור? רה"מ מונע מלחצים כבדים המופעלים ע"י ארה"ב"

המאבק בסיוע ההומניטרי: "נתניהו מונע מלחצים כבדים מאוד"
כרם שלום, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

במהלך הימים האחרונים חסמו מפגינים מ'ארגון צו 9' ונציגי משפחות החטופים את משאיות הסיוע ההומניטרי בדרכן לרצועת עזה, זאת במחסום כרם שלום. אתמול (ראשון) פורסם כי כוחות המשטרה וצה"ל ניסו למנוע מהמפגינים להגיע למקום, והצבא אף הודיע על שטח צבאי סגור. דוד, חבר בארגון, שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר וסיפר על ההחלטה להצטרף לחסימת המשאיות.

"אנחנו נמצאים במעבר כרם שלום, הבוקר זה היום השישי שבו מאות פעילי 'צו 9' עם משפחות החטופים מונעים את החסימה של מאות המשאיות שאמורות לספק סיוע ואספקה לחמאס", עדכן דוד בפתח השיחה. "היום נתקלנו בכוחות מאוד גדולים של צבא ומשטרה צבאית, שמונעים מאיתנו למנוע את השיירות. ממש לפני דקה דיברתי עם נוגה אלפסי, אחיינית של מיה דגן, גננת שנחטפה ונרצחה, היא רואה את המשאיות האלה, אני עם דמעות בעיניים, היא פשוט אומרת 'את רואה את המשאיות עם מאות הציוד, יש פה משהו הומניטרי בסיפור הזה?', כפיר ביבס בן השנה נמצא שם, אין שום דבר הומניטרי בסיפור הזה. חוץ מהחסימה של החסימות, אירוע אחדות מטורף".

בתגובה לאמירותיו ונוכח מעשיהם במעבר כרם שלום, טען אופנהיימר כי הם משחקים לידיו של סינוואר וכי מטרתו היא שיהיה משבר הומניטרי ברצועה. דוד סירב להסכים עם דברי המגיש, ותקף: "האינטרס של סינוואר זה לקבל את המשאיות האלה היישר לתוך המנהרות של החמאס. החטופים לא חוזרים והשיירות רק ממשיכות, עוד קמח ועוד ציוד. יש פה אחדות, כזה קונצנזוס רחב בעם, תהיו איתנו. הבוקר נעצר לנו מילואימניק לאחר 100 ימי לחימה בעזה, יצא לחודש הביתה, נעצר איך שהוא הגיע לפה. הכניסו אותו לניידת, הוא לא עשה שום דבר".

"אנחנו באמת לא ארגון פוליטי, אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, הצלחנו ככוח של העם במשך חמישה ימים למנוע אלפי משאיות. אנחנו בכוח של העם הצלחנו לשנות את מדיניות הממשלה בחמישה ימים האחרונים, היום לא הצלחנו. ביום שישי יצא תדרוך, שההפגנות האלה בן גביר מאפשר אותן, שתי דקות אחר כך מטה החטופים הוציא הודעה רשמית שלא. אז אני יצאתי מבולבל מהסיפור הזה. אני יודע שראש הממשלה מונע מלחצים כבדים מאוד שמופעלים על ידי ארה"ב וביידן, התפקיד שלנו זה ללחוץ", הדגיש.

אופנהיימר המשיך בעמדו ותהה אם מחר יש עסקת חטופים המשאיות ימשיכו לעבור לתוך הרצועה. דוד השיב: "שיחזרו כל החטופים הבייתה ואחרי זה נשב ונדבר". המגיש סירב לקבל את תשובתו והסביר כי זוהי הסיבה בגללה הוא אומר שחשוב להם יותר להרעיב את תושבי הרצועה מאשר להשיב את החטופים.

דוד זעם: "מה שאתה עושה זו חוצפה. תוך כדי שאני מדבר אני רואה פה אבא של חטוף ואני מאוד מקווה שהוא לא שמע את הריאיון הזה עכשיו. הרעיון הוא נורא פשוט, אנחנו תנועה שקמה עם אנשים ימין ושמאל. אנחנו לא רוצים שתעבור פה משאית אחת עד שהחטופים יחזרו. כיוון שצו 9 היא תנועה שמורכבת מאנשי ימין ומשאל, אנחנו נשב ונדבר ונראה מה טוב לעם ישראל. כתנועה, צו 9, אנחנו לא מוכנים לדבר על נושא שיש בו פילוג בעם, כי אנחנו מאוד ממוקדי מטרה".

עריכה: שני רומנו

עזה חמאס מעבר כרם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד