י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
העולם מזועזע

חשיפה מטלטלת: 1200 מעובדי אונר"א קשורים לארגוני טרור

לפחות 12 עובדי סוכנות האו"ם לסיוע לפליטים קשורים לטבח ב-7 באוקטובר. כ-10% מ-12,000 העובדים של סוכנות הסיוע הפלסטינית בעזה בעלי קשרים לטרוריסטים. הארגון ניסה להסתיר את העבדות הללו, אך ב-7 באוקטובר הכול נחשף

חשיפה מטלטלת: 1200 מעובדי אונר"א קשורים לארגוני טרור
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונרא צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לפחות 12 עובדים של סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם היו קשורים לטבח של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר וכ-10% מכלל הצוות ברצועת עזה קשורים לקבוצות מיליטנטיות איסלאמיסטיות, כך על פי דוחות מודיעין שנבדקו על ידי ה'וול סטריט ג'ורנל'.

כעת, אחרי ההוכחות שהוצגו למדינות רבות, הגיע הזמן לפרק את הארגון הזה, ולהקים ארגון חלופי כשעובדיו ייבדקו בפינצטה. אי אפשר כרגע לפרק אותו, כי מישהו צריך לדאוג לתושבי עזה. ישראל או ארה"ב לא מעוניינות לקחת אחריות על כך, אבל במקביל חייבים להקים ארגון חלופי, עם מעקב אחרי כל עובד, ואז לפרק את ארגון הטרור הנוכחי שמשום מה מכנה את עצמו ארגון "סיוע".

שישה עובדי אונר"א של האו"ם היו חלק מגל המחבלים הפלסטינים שטבחו ב-1,200 גברים נשים וילדים בעוטף עזה בהתקפה הקטלנית ביותר על יהודים מאז השואה. שניים עזרו לחטוף אזרחים מהבתים בישובים. שניים אחרים אותרו במקומות בהם עשרות אזרחים ישראלים נורו ונהרגו. אחרים תיאמו את הלוגיסטיקה לתקיפה, כולל רכישת נשק והעברתם בפועל.

האו"ם מסר ביום שישי האחרון כי הוא פיטר כמה עובדים לאחר שעודכן על ההאשמות. אך מעט היה ידוע על ההאשמות עד שהתיק נבדק ביום ראשון על ידי הניו יורק טיימס. אחד מעובדי אונר"א מואשם בחטיפת אישה, אחר חילק תחמושת, שלישי תואר כמי שהשתתף בטבח בקיבוץ בארי שבו נטבחו 97 בני אדם. וכולם עובדים של אונר"א סוכנות הסיוע של האו"ם, המסייעת למאות אלפי פלסטינים ברצועת עזה.

ההאשמות הן המניע לכך שמדינות רבות, כולל ארה"ב, החליטו להשעות חלק מהסיוע לאונר"א.

ביום ראשון, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, תיאר את עצמו כ"מבועת מההאשמות הללו" וציין כי תשעה מתוך 12 העובדים הנאשמים פוטרו. אבל גוטרס הפציר באותן מדינות שהשעו את הסיוע שלהן לשקול מחדש. אונר"א היא אחת המעסיקות הגדולות בעזה, עם 13,000 אנשים, רובם פלסטינים.

כשנשאלה על ההאשמות של ישראל ביום ראשון, מסרה אונר"א כי שניים מתוך 12 העובדים נהרגו אך היא לא יכלה לספק מידע נוסף בזמן שהאו"ם עדיין חוקר.

המידע בדו"חות המודיעין המבוסס על מה שגורם רשמי תיאר כמודיעין רגיש מאוד וכולל נתוני מעקב טלפונים סלולריים, חקירות של מחבלי חמאס שנתפסו ומסמכים שנמצאו על מחבלי חמאס הרוגים, בין היתר - היו חלק מתדרוך שניתן על ידי ישראל לבכירים אמריקאים שהביאו את ארה"ב ואחרים להשעות את הסיוע לאונר"א.

אחרי הודעת הפסקת המימון מטעמן של כמה מדינות בעקבות חשיפת חלקם של אנשי אונר"א בטבח ה-7 באוקטובר, דובר אונר"א התבכיין היום: "אם מימון הסוכנות לא יחודש, לא נוכל להמשיך את שירותנו ופעולותנו ברחבי האזור, כולל ברצועת עזה מעבר לסוף חודש פברואר".

היום רומניה הצטרפה לרשימת המדינות שהודיעו על עצירת התרומות לאונר"א. עד כה השהו לפחות 12 מדינות את המימון לאונר"א בשל מעורבות של אנשיה בטבח 7 באוקטובר, בהן ארצות הברית, גרמניה, יפן, שוויץ, קנדה, הולנד, בריטניה, איטליה, אוסטרליה, אוסטריה ופינלנד.

אונר"א הוא רשמי ארגון סיוע לפליטים פלסטינים, אך בפועל חלק מעובדיו מסייעים לחמאס. צה"ל חשף כי חמאס משתמש בציוד הארגון לטובת שינוע אמל"ח ושאר מרעין בישין ברחבי עזה.

וסטים צבאיים בתוך שקי אונר"א: צילום דובר צה"ל

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי הערכות מודיעיניות שהגיעו לארה"ב קובעות כי לכ-1,200 מתוך כ-12,000 עובדי אונר,א בעזה יש קשרים לחמאס או לג'יהאד האסלאמי, ולכמחציתם יש קרובי משפחה המשתייכים לקבוצות המיליטנטיות האיסלאמיסטיות. שתי הקבוצות הוגדרו כארגוני טרור על ידי ארה"ב ומדינות אחרות.

"הבעיה של אונר"א היא לא רק 'כמה תפוחים רעים' המעורבים בטבח ב-7 באוקטובר", צוטט בכיר ישראלי. "הארגון בכללותו הוא גן עדן לאידיאולוגיה הרדיקלית של חמאס".

קבוצת טלגרם של 3,000 מורים של אונר"א בעזה התמלאה בפוסטים החוגגים את טבח חמאס ב-7 באוקטובר דקות לאחר תחילתו, המורים היללו את הרוצחים וכינו אותם "גיבורים", היללו את "החינוך" שקיבלו המחבלים, ושיתפו בשמחה תמונות של הרוגים או חטופים ישראלים ועודדו להוציא להורג חטופים.

"זוהי אמהות ההסתה של מורי אונר"א לטרור הג'יהאדי", אמר הלל נוייר, מנכ"ל UN Watch, ארגון לא-ממשלתי שבסיסו בז'נבה שעוקב אחר האו"ם.

קבוצת הטלגרם נועדה לתמוך במורי אונר"א, ומכילה עשרות קבצים עם שמות צוותי אונר"א, מספרי זהות, לוחות זמנים וחומרי לימוד. בנוסף, מורי אונר"א משתפים באופן קבוע סרטונים, תמונות והודעות המסיתות לטרור הג'יהאדי, וחוגגים בגלוי את טבח האזרחים של חמאס.

אונר"א מטפלת ביותר מ-5 מיליון פלסטינים ברחבי המזרח התיכון, כולל הגדה המערבית, ירדן, סוריה ולבנון. אבל הפעילות הגדולה ביותר שלה היא בעזה, שם היא מטפלת בכ-80% מהאוכלוסייה המקומית ומנהלת מאות בתי ספר ועשרות מרפאות.

ישראל הוכיחה שוב ושוב שמנהרות חמאס עוברות מתחת לבנייני אונר"א במתקנים אזרחיים. ראש אונר"א בעזה פוטר ב-2017 לאחר שישראל גילתה שהוא נבחר להנהגה הפוליטית הבכירה של חמאס.

ב-2015 ראש אונר"א דאז, פייר קראהנבול, סיפר כי מחבלים הסתירו נשק במתקני אונר"א ברצועה במהלך מבצע "צוק איתן". קראהנבול לא ציין אז אם מדובר בחמאס או בפעילים מארגון אחר. ב-2015 האו"ם פרסם תמונת ילדה המתגוררת במחנה הפליטים ליד דמשק, התמונה פורסמה בינואר 2015 בדף הטוויטר של אונר"א, תחת הכותרת "שנה בסוריה".

אך ב-2017 הארגון המסונף לאו"ם פרסם את אותה תמונה לצד כביכול ביתה ההרוס תחת הכותרת "50 שנות כיבוש", בהקשר של ציון יובל שנים למלחמת ששת הימים. הילדה היא בכלל תושבת סוריה, שביתה הופגז במלחמת האזרחים שהשתוללה אז בסוריה.

באפריל 2017 חשף ארגון UN Watch העוקב אחר ההסתה ברשות הפלסטינית, כי מורים ועובדים אחרים של סוכנות הסיוע הפלסטינית של האו"ם, קיימו עצרות תמיכה במחבלי חמאס שרצחו ישראלים, פרסמו תמונות וציטוטים של היטלר, הללו את חמאס והנחו תלמידים למחוק את ישראל מהמפה. במהלך מבצע 'צוק איתן' ב-2014 התחבאו אנשי חמאס במתקנים של אונר"א, אחסנו בהם טילים ואף ירו על ערים ישראליות.

מסתבר שאונר"א מושרשת עמוק בחמאס, וכך זה נמשך. ב-7 לאוקטובר מורה למתמטיקה באונר"א איש חמאס שמר על חטופה ישראלית בעזה ואף תיעד אותה. מורה אחר נשא טיל נ"ט בלילה שלפני הפלישה, כך לפי ה'וול סטריט ג'ורנל'.

עובד אחר של אונר"א הקים חדר מבצעים לג'יהאד האסלאמי ב-8 באוקטובר, יום לאחר הטבח. שלושה עובדים נוספים, בהם מורה נוספת לערבית בבית ספר אונר"א, קיבלו הודעת טקסט מחמאס להתחמש באזור היערכות סמוך לגבול בלילה שלפני הטבח, אך לא ברור אם הם הלכו.

מורה אחר בבית ספר יסודי חצה לישראל ונסע לרעים, ולקח חלק בטבח. באחד מדיווחי המודיעין נראה עובד אונר"א, נכנס גם הוא לישראל. מאות אזרחים עזתים הציפו את הגבול כחלק מהתקיפה בראשות חמאס.

מאז ה-7 באוקטובר חמאס גנב אספקה ​​של אונר"א בשווי של יותר ממיליון דולר, כולל דלק ממשאיות, כך לפי הדו"ח המודיעיני. הערכת המודיעין טוענת כי פעילי חמאס נמצאים עמוק בתוך ארגון אונר"א עד כדי תיאום העברות עבור הארגון.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד