י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניו יורק במצור: הסופה העזה בתולדות העיר

הסופה הגדולה בתולדות ניו-יורק היכתה בעיר • הסופה מלווה ברוחות עזות, קור קיצוני ושלג שעשוי להיערם עד לגובה מטר • ראש העיר דה בלזיו: "תתכוננו לגרוע מכל" • בוטלו אלפי טיסות, הושבתה התחבורה הציבורית ונאסר על כלי רכב פרטיים לנוע בדרכים • תושב: "הסתערו פה על החנויות. צברנו מלאי מזון, אמצעי תאורה וחימום - זה מרגיש כמלחמה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מצב חירום הוכרז בחוף המזרחי של ארצות הברית, כולל ניו ג'רזי, ניו יורק, מסצ'וסטס, וקונטיקט עם תחילתה של הסופה הגדולה בהיסטוריה של ניו יורק.

הסופה מלווה ברוחות עזות, הטמפרטורות צנחו למינוס 3 מעלות והשלג הולך ונערם.

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, הודיע כי שירות הרכבת התחתית, האוטובוסים וקווי הרכבת העיליים בעיר הושעו.

חל איסור לנהוג בכל רחבי ניו יורק, חוץ מלרכב חירום. נהג שיתפס נוהג מסתכן בזימון משטרתי ואפילו במעצר. הכבישים העירוניים וכבישים הראשיים בשליטת NYS סגורים.

יותר מ–5,800 טיסות בצפון־מזרח ארה"ב בוטלו ורבים משדות התעופה נסגרו עד ליום רביעי. עד כה בוטלו 5,600 טיסות בהן טיסות של החברות האמריקניות "דלתא", "יו.אס. אייר" ו-"יונייטד". גם "אל על".

צפויים הפסקות חשמל ושיבושים קשים בתעבורה.

ראש עיריית ניו יורק, דה בלזיו התריע כי הסופה צפויה להיות הגדולה ביותר שפקדה את העיר ואמר: "המסר שלי לתושבי ניו יורק הוא להתכונן לדבר הכי גרוע שראו עד כה, זו העת להתכונן למזג האוויר הקיצוני הזה".

תושבי ניו יורק הסתערו על המרכולים והצטיידו במזון ואמצעי תאורת חירום, גם בשכונות החרדיות של ניו יורק, נערכו גופי החירום והמתנדבים לקראת הסופה. בציוד מיוחד ואמצעי תחבורה המתאימים לשלג.

"אנו מרגישים פה כמו במלחמה", אמר חיים שמיל, תושב פלטבוש ל'בחדרי חרדים'. "הכנו מזון, ותאורת חירום, הרבה נרות ואאמצעי חימום. אומרים שנהיה מושבתים מספר ימים. אנו מאוד מקווים רק שלא יהיו הצפות באזור".
סופה שלג רוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד