כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הביעו חשש

ישראל התחייבה לאמריקנים: לא נאפשר הקמת התנחלויות בעזה

שר הביטחון גלנט התחייב כי ישראל לא תאפשר הקמת התנחלויות ברצועת עזה אחרי המלחמה. הדברים נאמרו בפגישה עם שגריר ארה"ב ישראל והשליח המיוחד של ביידן

ישראל התחייבה לאמריקנים: לא נאפשר הקמת התנחלויות בעזה
חיילי צה"ל בדרום. אילוסטרציה צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט התחייב בפני בכירים אמריקנים כי ישראל לא תאפשר הקמת התנחלויות ברצועת עזה לאחר המלחמה, כך אמרו ארבעה בכירים אמריקנים וישראלים ל'וואלה'.

הדברים נאמרו בשבוע שעבר בפגישה של גלנט עם שגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו, ושליחו של הנשיא ביידן לעניינים הומניטריים דיוויד סאטרפילד.

ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק השתתף אף הוא בפגישה והתחייב כי צה"ל לא יאפשר כניסת אזרחים ישראלים לתוך אזור החיץ.

אתמול השתתפו אלפים בכנס הענק של מועצת שומרון, תנועת נחלה וגופים נוספים לחזרה להתיישבות בחבל עזה תחת הכותרת: "התיישבות מביאה ביטחון – חוזרים לחבל עזה וצפון השומרון".

בכנס השתתפו שרים בממשלה, וחברי כנסת מהקואליציה. השרים שלקחו חלק בכנס: שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שר תיירות חיים כץ, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, השרה להתיישבות ומשימות לאומיות אורית סטרוק, השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן, השרה לשיוויון חברתי מאי גולן ושר המורשת הרב עמיחי אליהו.

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב היום לכנס: "השתתפות השרים וחברי הקואליציה בכנס אתמול - פגעה בחברה הישראלית בזמן מלחמה.
הם פגעו בלגיטימציה שלנו בעולם, פגעו במאמצים לייצר מסגרת להשבת חטופינו".

עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד