כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הקמפיין הנגטיבי: "הפעם לא כל קול קובע"

מקורבים לגדולי ישראל בארה"ב מתכננים קמפיין שיתקוף את הויתור על קולות 'בני תורה': "ג' מוכנה להפסיד רבבות קולות?"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

על רקע הבחירות המתקרבות מקורבים לחברי מועצת גדולי התורה בארה"ב, מאיימים לפתוח בקמפיין שיציג אולטימטום להנהגה הפוליטית של מפלגת יהדות התורה: או שתפסיקו להתקוטט ותמצאו דרך להחזיר ציבורים המתרחקים מהמפלגה, או שנעביר מסר ברור שהפעם אין כל חובה חיונית לעשות מאמצי על להצבעה בבחירות.

הקמפיין המתוכנן ישא את הכותרת "הפעם לא כל קול קובע", על משקל הסיסמא המלווה כל מערכת בחירות "כל קול קובע".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי התוכנית נרקמה בשבועות האחרונים בשיחות שקיימו גורמים שונים עם גורמים ביהדות החרדית באמריקה שניסו לבדוק את השאננות של ראשי יהדות התורה או יותר נכון 'דגל התורה' מול האפשרות שעשרות אלפי בוחרים לא יצביעו, בעיקר מחוגי ה'הפלג הירושלמי'.

כזכור באגודת ישראל בארה"ב מגלים רגישות רבה לפילוג המתחולל בישראל בשנה האחרונה והבהירו את עמדתם בנושא לקראת כינוס ה"ירחי כלה" שהתקיים בשבוע שעבר במלון רמדה בירושלים. זקן החברים במועצת הגר"א שכטר אף איים להתפטר אך חזר בו לאחר התחייביות שניתנו לו במפורש.

לדברי אותו גורם המתגורר בארה"ב ומוביל את הקמפיין "כמה מהאורחים פגשו את עמיתיהם מהארץ ואמרו להם: "מה קרה לכם? השתגעתם לגמרי? אנחנו כ"כ רוצים לראות את ג' מתחזקת ואתם הורסים זאת בידיים?".

כמה מהנוכחים, שהינם בעלי אמצעים, אף העבירו מיד סכום ראשוני להתחלת הקמפיין. "אם ראשי מטה הבחירות מתנהגים באטימות ולא יודעים להסתדר ולדאוג להצלחת הבחירות, אז תעבירו מסר מלמטה, מהציבור הרחב שמגנה את הפילוג המיותר הזה".

דוגמאות ראשונות של הקמפיין המתוכנן נחשפים לראשונה. במודעה אחת נכתב: "הפעם לא כל קול קובע! בכל פעם אומרים לך "כל קול קובע". לכן אתה בודק כתובת, מסדיר תעודת זהות, משנה תאריך נסיעה לחו"ל, עושה כל מאמץ להצביע בזמן. הרי "כל קול קובע". אך לא הפעם! הפעם ראשי 'יהדות התורה' מוכנים במודע להפסיד רבבות קולות. בלי ניד עפעף. אם הקול שלי, הבודד, היחיד, כל כך חשוב – אז איך הם זורקים רבבות קולות לפח? אם לכם זה בכלל לא חשוב - מנדט אחד פחות, מנדט אחד יותר – אז הקול הבודד שלי בוודאי לא כ"כ מכריע. קול אחד פחות, קול אחד יותר. הרי ממילא הפעם החלטתם להסתפק במועט".

מודעה נוספת שתלווה את הקמפיין: "הפעם לא כל קול קובע! תמיד אומרים לך "כל קול קובע". תשכח הכל. אתה כועס? ממורמר? יש לך טענות? עכשיו זה לא הזמן. עכשיו מטה הבחירות דואג שכל קול יגיע. איש בל ייעדר. כי כל קול קובע. לכן חובתך להגיע לקלפי בכל מצב. גם חולים, גם אבלים, גם חתן ביום חופתו. אין הנחות. לכן גם הסבתא תגיע על כסא גלגלים והסבא יוזעק מהמחלקה הגריאטרית. אך לא הפעם! הפעם ראשי 'יהדות התורה' מוכנים במודע להפסיד רבבות קולות. בלי ניד עפעף. אם אפילו קול בודד ויחיד, היה כל כך חשוב להם – אז איך הם זורקים רבבות קולות לפח? למה אתם מבקשים ממני להזיע כדי לגייס כל קול פוטנציאלי, בעוד אתם מוכנים לאבד מנדטים בשיויון נפש. קשה לכם להסתדר? – אז לי קשה להתאמץ! ביום הבחירות תחפשו אותי. עוד קול או שניים ממילא לא יורגשו. תצרפו אותם לרבבות הקולות שאתם מוכנים להפסיד בידיים".

גורמים רשמיים במפלגת 'בני תורה' מציינים הבוקר ואומרים ל'בחדרי חרדים' "הקמפיין לא יצא מגורמים המזוהים עם מפלגת בני תורה שסרה למרותו של מרן ראש הישיבה הרב אויערבך שהורה כי כעת איננו מתעסקים כלל עם הבחירות".


הקמפיין שיציף את השכונות החרדיות בימים הקרובים
לא בוחרים הפלג הירושלמי אגודת ישראל בחירות לא לקלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד