א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
זוועות איומות

החטופה ששוחררה מהשבי מדברת לראשונה :"היכו אותי קשות, כל הגוף שלי היה חבול"

עמית סוסנה, ששוחררה מהשבי לאחר 55 ימים, סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס על הזוועות שעברה: "היכו אותי קשות, כל הגוף שלי היה חבול". "הוחזקנו בתנאים תת-אנושיים - להיות שם הרגיש כמו להיקבר בחיים. הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן"    

החטופה ששוחררה מהשבי מדברת לראשונה :"היכו אותי קשות, כל הגוף שלי היה חבול"
שחרור חטופים צילום: פלאש 90

עמית סוסנה, שנחטפה ב-7 באוקטובר מכפר עזה והוחזקה בשבי חמאס במשך 55 ימים, סיפרה היום (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס על הקשיים בשבי, היחס הנורא מצד המחבלים והחשש על השבויים שנשארו ברצועה ולא יוכלו לשרוד שם עוד הרבה זמן.

"כשאתה שבוי של חמאס אתה כל הזמן על הקצה - הדברים יכולים להידרדר דרסטית בכל שנייה. לקחו אותי מהקיבוץ לעזה", סיפרה סוסנה על השבת הנוראה ההיא.

"החטיפה שלי הייתה מאוד אלימה. המשכתי להיאבק עד שבסופו של דבר המחבלים קשרו את ידיי ורגלי וגררו אותי על הקרקע. לקח להם יותר משעה להכניס אותי לרצועה. גופי כאב והפנים שלי היו חבולות ונפוחות".

סוסנה סיפרה כי במהלך השבי היא הועברה ממקום למקום בשמירה כבדה על ידי חמושים של חמאס. היא קיבלה מעט מאוד אוכל.

"הייתי לבד כמה חודשים עם מחבלי חמאס. היה מעט מאוד אוכל, אם בכלל. הם שמרו אותי בחושך והייתי צריכה להתחנן ללכת לשירותים. העבירו אותי ממקום למקום, כל פעם היו שם מחבלים שונים, כולם חמושים. הוחזקנו במנהרות חמאס 40 מטר מתחת לאדמה. כמעט ולא היה אוויר ומעט מאוד אוכל. היה חשוך, רטוב. אני הרגשתי כאילו קברו אותי בחיים. הוחזקנו בתנאים נוראיים. אף אדם לא צריך לחיות בתנאים תת-אנושיים כאלה".

עוד אמרה סוסנה: "הרגשתי שכל רגע יכול להיות האחרון שלי. כל שנייה הרגישה כמו נצח. אני מקווה שהחטופים שעדיין שם יצליחו לשמור על האמונה ולהישאר חזקים, אבל גם הנשמות הכי קשוחות לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן".

"כשאתה בשבי, הכל מרגיש שביר. אתה כל הזמן על הקצה. דברים יכולים להידרדר באופן דרסטי בכל שנייה. אסור לך לדבר, אסור לבכות, אסור לך אפילו לנחם חטופים אחרים כאשר המצב קשה", אמרה.

סוסנה, עורכת דין במקצועה, הסתתרה ב-7 באוקטובר בארון בממ"ד בזמן שהמחבלים פשטו על כפר עזה. היא הספיקה לכתוב למשפחתה: "זה נשמע כאילו הם כאן בחוץ, זה הדבר הכי מפחיד בעולם, הסוללה שלי נגמרת".

דירתה של סוסנה נשרפה עד היסוד, והממ"ד הפך למפויח. בזמן חטיפתה תועדה סוסנה כשהיא נאבקת בשבעה חוטפים ואף מפילה אחד מהם ארצה.

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל כפר עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד