כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תרחיש הבלהות

צה"ל בדק חשש למנהרה מתחת לבית החולים הישראלי

החששות מפני מנהרה חודרת לבנונית הגיעה לגורמים המוסמכים לפני חודש | גורם בבית החולים: "ביטחון הצוותים והמטופלים שלנו הוא בראש סדר העדיפויות"

צה"ל בדק חשש למנהרה מתחת לבית החולים הישראלי
חדר מיון נשימתי חדש במרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט

בשבועות האחרונים עלה החשש מצד רופאים ומטופלים של בית החולים "המרכז הרפואי לגליל" מפני תרחיש הבלהות בצורה של מנהרות התקפיות של ארגון הטרור חיזבללאה שיחצו לעבר ישראל, כפי שחששנו כל השנים בגבול הדרומי.  לאחר התלונות על רעשי חפירה צה"ל החליט על שורה של בדיקות קרקע במטרה לשלול החשש לקיומן של מנהרות חודרת מלבנון.

לאחר ההחלטה על הבדיקות, בוצעו לפני חודש כ-40 בדיקות שונות שאף אחת מהם לא הובילה לגילויה של מנהרה כזו. ליתר ביטחון הוחלט ע"י הכוחות, להשאיר את הקידוחים שבוצעו במקומם.

בית החולים, שבעבר נקרא "בית החולים נהריה", ממוקם בסך הכל 10 ק"מ מגדר הגבול והוא בית החולים שממוקם קרוב ביותר לגדר גבול כלשהי בתחומי מדינת ישראל.

גורם בבית החולים אמר כי "חיילים של פיקוד העורף שישנו במגורי עובדים בשטח בית החולים דיווחו ששמעו קולות חפירה בלילות והעלו חשד שמדובר בחפירה של מנהרה. בהנחיית הצבא נקדחו בשטח בית החולים 42 בורות בניסיון לאתר מנהרה. לשמחתנו לא נמצא דבר. הבורות נחפרו באזורים כגון מגרשי חניה ובאזורי המגורים".

גורם אחר בבית החולים ציין: "אנו שמחים שהבדיקות שללו את החשש לקיומן של מנהרות. ביטחון הצוותים והמטופלים שלנו הוא בראש סדר העדיפויות, ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם צה"ל וכל גורמי הביטחון."

מנהרות החמאס חפירת מנהרות לבנון בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד