א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כעס על המלחמה בעזה

ה-FBI עצר גבר שאיים להרוג יהודים ולפוצץ בית כנסת

גבר במסצ'וסטס נעצר בגין איומים נגד הקהילה היהודית. האיש אייים לפוצץ את בית הכנסת. הוא התקשר לבית כנסת והשאיר הודעה קולית: "אתם מבינים שבגלל תמיכה ברצח עם זה אומר שזה בסדר שאנשים יבצעו נגדכם רצח עם"  

ה-FBI עצר גבר שאיים להרוג יהודים ולפוצץ בית כנסת
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

הרשויות הפדרליות במסצ'וסטס עצרו גבר שאיים להרוג חברי הקהילה יהודית ולפוצץ בתי כנסת תפילה, בדגש על בית כנסת באטלבורו, כך על פי אמר התביעה.

ג'ון רירדון, בן 59, הואשם בתלונה פלילית על איום לפוצץ בית כנסת ולפגוע ביהודים באמצעות חומר נפץ, כך אמר התובע האמריקאי ג'וש לוי בהצהרה.

רירדון הואשם אתמול ביום שני בבוקר והופיע בבית המשפט המחוזי בארה"ב בבוסטון אתמול בשעה 14:00 שעון מקומי.

"ההאשמות על סדרת האיומים שהשמיע מר רירדון נגד הקהילה היהודית מטרידות מאוד ומשקפות את השטף ההולך וגובר של אנטישמיות ברחבי ארצנו וממש כאן במסצ'וסטס. המספרים אינם משקרים - מקרים של אנטישמיות ואיסלאמופוביה מתגברים. נמשיך לעבוד כל יום עם השותפים הפדרליים, המדינתיים והמקומיים שלנו כדי לאתר אנשים שעוסקים לכאורה בהתנהלות שנאה שכזו", אמר לוי.

ג'ודי כהן, אמר בהצהרה כי רירדון "השאיר מסר מאיים כדי להפחיד את חברי קהילת אגודת אחים".

"אף אחד לא צריך לחשוש להפוך לקורבן של אלימות פיזית בידיו של אדם כועס", אמר כהן.

ביום חמישי האחרון בבוקר התקשר רירדון לקהילת אגודת אחים בבית כנסת באטלבורו, והשאיר הודעה קולית עם ההצהרות הבאות: "אתם מבינים שבגלל תמיכה ברצח עם זה אומר שזה בסדר שאנשים יבצעו נגדכם רצח עם, עם תמיכה בהרג של ילדים קטנים וחפים מפשע, זה אומר שזה בסדר להרוג את הילדים שלכם".

עוד נאמר לקהילה היהודית: "מהנהר לים, אם אתם יכולים להרוג את הפלסטינים, נוכל להרוג אתכם, אם אתם יכולים להפציץ את מקומות הפולחן שלהם נוכל להפציץ את שלכם, אם אתם יכולים להרוג את ילדיהם נוכל להרוג את שלכם".

"אתם צריכים לעצור את רצח העם. תפסיקו את רצח העם, או שהגיע הזמן לשים קץ לישראל ולכל היהודים, אני תמכתי באנשים יהודים. לא עוד. למען האמת, אני חושב שאנחנו צריכים להרוג את כולכם, שיהיה לך יום עלוב, ואל תתפלא אם מחר יהיה דם חזיר על המדרגות שלכם".

עוד נטען כי בתוך 10 דקות מרגע שניתק את השיחה לתא קולי בקהילת אגודת אחים, רירדון התקשר לבית כנסת מקומי אחר וכן לארגון מקומי המזוהה עם יהודים. רירדון נעצר על ידי רשויות החוק המקומיות לאחר ביצוע השיחות.

אישום בפגיעה באמצעות חומר נפץ קובע עונש של עד 10 שנות מאסר, שלוש שנות שחרור בפיקוח וקנס של עד 250,000 דולר.

אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד