כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לקוח בינלאומי"

הציור של הצייר החסידי נמכר ב-140,000 דולר

ציור של אמן חב"די זלמן קליינמן ז"ל המראה חסידים רוקדים בשמחה נמכר לאחרונה ב-140,000 דולר ל"לקוח בינלאומי" על ידי סוחר אמנות מקראון הייטס. "זלמן קליינמן היה מגדולי אמני חב"ד שחיו אי פעם"

הציור של הצייר החסידי נמכר ב-140,000 דולר
הציור היוקרתי צילום: COLlive

ציור של קבוצת חסידים שרוקדת בשמחה נמכר לאחרונה תמורת 140,000 דולר, כך דיווח אתר COLlive. ציור השמן על קנבס צויר על ידי האמן הנודע זלמן קליינמן, חסיד חב"ד המתגורר בקראון הייטס.

סוחר האמנות העצמאי ישראל קלפמן מהגלריה לאמנויות, בסיוע גלריה לאמנות של בצלאל, מכר אותו ל"לקוח בינלאומי" כך לדבריו.

קליינמן שחי בין השנים 1933-1995 צייר על חיי החסידות, ויצירותיו מעטרות את בתיהם של רבים מחסידי חב"ד בארה"ב, בישראל ובעולם. ציוריו משקפים את רוח חסידות חב"ד - התרשמות, לימוד חסידות, התוועדויות, נסיעות לאדמו"ר ועוד, וכוללים נושאים של שמחה והומור חסידיים.

ציוריו של קליינמן עסקו גם בנושאים יהודיים כלליים יותר – סיפורים מהתורה חג הפסח, הכנסות ספר תורה, קידוש לבנה, יום כיפור ועוד. הוא גם צייר נופים ודיוקנאות. ציוריו מלאי חיים וצבע, שואבים השראה מחיי היום-יום ומתעדים נאמנה את הסביבה בה חי ופעל.

"זלמן קליינמן היה מגדולי אמני חב"ד שחיו אי פעם", אמר קלפמן. "רוב הילדים חושבים על חסידים של פעם ועל הבעל שם טוב על סמך איך שזלמן תיאר אותם".

הוא הוסיף, "רוב האנשים שקונים ציורים של קליינמן הופכים אותו למרכז הבית או המשרד שלהם. רוב הלקוחות שלי מתקשרים אלי שנים לאחר מכן ואומרים, 'באמת שינית את חיי לטובה. יצירות המופת שלו מאירות את חיינו'".

ארצות הברית ציור גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד