י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מקלב מקדם: חופשה להורים לילדים חולים

ההצעה תובא לוועדת הרווחה והבריאות של הכנסת להכנה לקריאה שניה ושלישית ולא תזדקק לאישור ועדת שרים, קריאה טרומית וראשונה

צלם: דוד זר
צלם: דוד זר

"הצעת החוק החשובה לקביעת ימי מחלה להורים לילדים החולים במחלות קשות, בהם מחלת כליות, תקודם לאחר הבחירות במושב הכנסת ה- 20", כך השיב חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' במענה לפניית ארגון 'תקווה ומרפא' העוסק באופן קבוע בחולי דיאליזה. מדובר בהצעת החוק שהגישו סגן יו”ר הכנסת, ח”כ אורי מקלב יחד עם ח”כ משה גפני וח”כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' וקבוצת חברי כנסת נוספים מסיעות הבית במושב הכנסת הנוכחי ועבר את מסכת הליכי החקיקה הנדרשים אך בשל הקדמת הבחירות ופיזור הכנסת ה 19 בסופו של עניין החוק לא הובא לאישורה הסופי במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

הרב בנימין לנגנויער, יו"ר ארגון תקווה ומרפא, המטפל בחולי דיאליזה מזה למעלה מעשור, שעקב אחרי התקדמותה של הצעת החוק פנה אל ח"כ מקלב בשל הצורך המשמעותי בהחלת החוק לטובתם של משפחות החולים לעשות כל מאמץ לקדם אותו. מקלב השיב לפנייתו וציין כי עם כינונה של הכנסת ה-20 יפעל להחלת דין רציפות בחוק בין הכנסת ה-19 לכנסת החדשה - 20, כך שלמעשה הצעת החוק תגיע לאישורה הסופי.

מהות הצעת החוק עוסקת בהורים לילדים החולים במחלות מורכבות כגון מחלת כליות המצריכה טיפול קבוע בדיאליזה ודומיה, יוכלו להיעדר ממקום עבודתם ולזקוף את הימים על חשבון תקופת ימי המחלה הצבורים שברשותם או על חשבון ימי החופשה המגיעים להם – עד ל-90 ימי היעדרות מעבודתם בשנה – וזאת בהתחשב בצורך המוגבר בשהיית ההורה לצד ילדו הנמצא במצב מורכב מבחינת בריאותית.

“הורים לילדים החולים במחלת כליות נדרשים לטיפול קשה ומאסיבי, שנוכחותו של ההורה חשובה מאוד בזמן הטיפול בילד”, נאמר בדברי ההסבר לחוק, “ובמקרים קשים מעין אלו מן הראוי לאפשר זקיפה של עד 90 ימים בשנה של היעדרות בשל מחלת ילד”.

הרב לנגנויער הודה למקלב על הירתמותו לטובת משפחות החולים "כארגון אשר פועל כל ימות השנה למען חולי דיאליזה ומבין את מצוקת בני המשפחה ואף עוזר להם מבחינה כלכלית, ראינו את החשיבות והצורך של משפחות החולים באישור הצעת החוק, ועלה חשש כי בשל פיזורה של הכנסת החוק החשוב ירד לטמיון, אני שמח שח"כ הרב מקלב שידיו רב לו בעשיה למען משפחות החולים לקח את הנושא ופועל לקידומו".
מקלב הורים חולים כליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד