כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המימון נעצר

אלו הם עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח בחטיפה

בישראל חשפו לעולם כי עובדי אונר"א, גוף שאמור לסייע לפליטים פלסטינים, לקחו חלק במעשי הרצח, הטבח והחטיפה בשבעה באוקטובר ובתגובה מדינות רבות הודיעו בזה אחר זה על עצירת המימון 

אלו הם עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח בחטיפה
גבול עזה ב-7 באוקטובר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מדינות נוספות מצטרפות בזו אחר זו להשעיית הסיוע הכספי לארגון אונר"א הפועל ברצועת עזה וזאת עקב ראיות שהציגה ישראל לארצות הברית, שמעידות על השתתפות עובדי אונר"א במעשי הטבח בחג שמחת תורה בקיבוצי עוטף עזה.

ב'חדשות 12' פורסמו חלקים מהתיק המפליל שהעבירה ישראל לידי המדינות שמממנות את סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם המכונה "אונר"א", בדגש על 12 העובדים שהתגלו לא רק כמחבלים שחדרו לישראל והשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר אלא גם ככאלה שהיו רשומים כמורים וכעובדים סוציאליים באונר"א.

מאז יום שישי סיפורם של 12 עובדי אונר"א מהדהד בתקשורת העולמית כמי שאמורים היו לסייע לפליטים פלסטינים, אך התגלה פרצופם האמיתי כמחבלים שפלים צמאי דם יהודי. ב'חדשות 12' חשפו את המסמך ובו תמונות פרופיל של אותם עובדים, שמותיהם, תפקידם באונר"א לצד תפקידם הרשמי בארגון הטרור חמאס וגם מה היו מעשיהם בטבח 7 באוקטובר. מסתבר שהם לקחו חלק פעיל במעשי הזוועה.

מבין 12 עובדי אונר"א שלקחו חלק במעשי טבח, ישנם שבעה מורים בבתי ספר של אונר"א, בהם מורים במקצועות המתמטיקה והאנגלית, עובדי הוראה, עובדי סיוע ואפילו מנהל האנגר שבבעלות אונר"א. לגבי 12 העובדים הוצגו ראיות לתקשורת הבינלאומית שאינן מותירות ספק.

אחד המחבלים מטעם אונר"א הינו פייצל עלי נעאמי, עובד סוציאלי בארגון, ששימש במקביל כלוחם בגדוד נוציראת של חמאס, וב-7 באוקטובר היה מעורב בחטיפת גופתו של חייל, לצד זאת תיאם תנועת טנדרים והעברת אמצעי לחימה. עובד נוסף באונר"א, עלאא עבל אל-חמיד גודה, מורה לערבית בבית ספר יסודי, שימש כמפקד פלוגה בגדוד נוציראת והשתתף בפשיטה על קיבוץ בארי שבו נרצחו ונחטפו כמ-100 נפשות.

יצוין כי בישראל טוענים ל-190 מעובדי אונר"א שלקחו חלק במעשי הטבח והחטיפה, אולם לגביהם עדיין לא הוצגו ראיות.

אונר"א חמאס מלחמת חרבות ברזל חטיפה רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד