כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מלחמה בפתח? שתי רקטות נפלו בצפון

מאז חיסולם של ששת לוחמי חיזבאללה הצפון לא נח לרגע: לאחר שלוש התרעות על חדירת מחבלים בשבוע האחרון, נורו בשעות הצהריים שתי רקטות, שהתפוצצו ללא נפגעים • אזעקות נשמעו במג'דל שמס ברמת הגולן, באתר החרמון ובהר דב • אתר החרמון פונה ממבקרים • רגב: "כל עוד תושבי הצפון יסבלו, גם תושבי לבנון יסבלו"

צלם:חטיבת דובר המשטרה
צלם:חטיבת דובר המשטרה

בשעה 12:53 הופעלה אזעקה במג'דל שמס ברמת הגולן, ונשמעו מספר פיצוצים. אזעקות נשמעו גם באתר החרמון ובהר דב. לאחר שעה ארוכה, הורשו תושבי הגולן לצאת מהמרחבים המוגנים.

מדובר ככל הנראה בשתי נפילות של רקטות - אחת בגבעת החרמון ואחת בגזרת מג'דל שמס, ללא נפגעים.

מצה"ל נמסר, כי כוחות ארטילריה של צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי וירו 20 פגזים ארטילריים. זוהתה פגיעה. במקביל, אתר החרמון מפונה ממבקרים על-פי תוכנית שהוכנה מראש.

בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה אחראי לירי לפחות 2 רקטות 107 מ"מ לעבר הגולן. באל ג'זירה מעריכים, כי מי ששיגר את הרקטות מסוריה לעבר הגולן הישראלי הוא ארגון חיזבאללה.

משטרת ישראל הודיעה, כי בהמשך לבדיקה שמתבצעת ע"י צה"ל לגבי חשד לנפילות בצפון, המשטרה מבצעת חסימות בצומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט - על מנת למנוע תנועת כלי רכב צפונה.

כלי תקשורת ערבים מדווחים על ירי ארטילרי וטילי תמוז אל עבר מקורות הירי בשטח סוריה. יש נפגעים בצד הסורי. מקורות לבנונים מוסרים, כי הירי כוון לעבר בית חולים שדה של המורדים בצד הסורי של הגבול.

ממשרד החינוך נמסר כי לפני מספר דקות היו מספר נפילות בצפון רמת הגולן בשטחים פתוחים. ילדי בית הספר אביטל שוחררו הביתה בשעה 12:40 זאת בהתאם למערכת השעות הרגילה. ילדים הנמצאים בבית הספר כחלק מתוכנית חוגים הוכנסו למרחבים מוגנים. בשטח מתבצעות סריקות, במידת הצורך יועברו עדכונים נוספים.

בשבוע האחרון התחממה גזרת הצפון לאחר ששלושה פעמים נקראו התושבים להסתגר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים. למעשה, הגזרה אינה רגועה מאז חיסולה של קבוצת מחבלי חיזבאללה שיוחס לישראל לפני כשבועיים.

דנון: "אויבי ישראל לא יצאו לפגרת בחירות"
חה״כ מירי רגב מהליכוד הגיבה לנפילת הקטיושה: ״תגובת צה״ל לירי הרקטה לשטח ישראל היא התגובה הנכונה. כל עוד תושבי הצפון יסבלו מירי קטיושות ורקטות, תושבי לבנון יסבלו גם הם. אני סומכת על ראש הממשלה, שר הבטחון והרמטכ״ל שיתנו מענה ראוי לביטחונם של תושבי הצפון.״

ח"כ דני דנון הגיב: "אויבי ישראל לא יצאו לפגרת בחירות ועל ממשלת ישראל להגיב בנחישות ואחריות כנגד כל מי שפוגע בביטחון מדינת ישראל. יש להתעלם מקולות הרקע ולפעול אך ורק מתוך מחויבות לביטחון אזרחי מדינת ישראל".

אלי מלכה, ראש המועצה האזורית גולן, הגיב: "עקב השינוי במצב הביטחוני לאורך הגבול עם סוריה ובשל התגברות האפשרות לירי ולתגובה של ארגון חיזבאללה וגורמים אחרים, נערכה המועצה והגבירה את המוכנות, העירנות והדריכות. מרכז ההפעלה של המועצה ניהל את האירוע מול הישובים הרלוונטיים בצפון הגולן, מוסדות החינוך, הסעות התלמידים והתחבורה הציבורית. לאחר שעה וחצי הוחזרו כל ישובי הגולן לשגרה מלאה.

"התושבים בארבעת הישובים בהם נשמעה אזעקה התנהלו בצורה רגועה ומסודרת ונשמעו להוראות הביטחון. אנו מקווים כי השקט ישמר, אך מודעים לכך שהמציאות המשתנה מעבר לגבול, התמקמות של ארגונים אסלאמיים קיצוניים והרצון של חיזבאללה לפתוח חזית חדשה משנים את המצב האסטרטגי בגולן. אני מקווה שצה"ל וממשלת ישראל לא יאפשרו פתיחת חזית חדשה ממזרח שבה אזרחים וישובים יהיו חשופים לירי תלול מסלול ופיגועים אחרים".
ישראל צפון מורנייה טילים רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד