י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זריזים מקדימים: בקוקה קולה נערכים לפסח

קווי הייצור במפעל קוקה-קולה בבני ברק ישראל הוכשרו לפסח תשע"ה, וגם השנה תספק החברה משקאות מהדרין לחג

צלם: מורן כהן
צלם: מורן כהן

כמדי שנה, מקדימה קוקה-קולה ישראל את הכשרת קווי הייצור לפסח, כדי להיערך מבעוד מועד ולספק את הביקושים הגדולים בארץ ובעולם למשקאות בהכשר מהדרין. ההכשרה נערכה במעמד, הגרמי"ל לנדא רב אב"ד בני ברק, הגרי"מ לאו רבה הראשי של תל- אביב, הרב יהודה כץ, מראשי לשכתו של הגרמי"ל לנדא האחראי מטעמו על הכשרות בחברת קוקה-קולה, הרב בנציון נשר, רב מחלקת הכשרות ברבנות תל אביב, הרב בנציון פרידמן מנהל מחלקת הכשרות ברבנות תל אביב, הרב בועז הלוי, מפקח כשרות ראשי ברבנות תל אביב והרב אברהם שטיצברג - האחראי על הכשרות בחברת קוקה- קולה ישראל.

את פני הרבנים קיבלו רוני קוברובסקי נשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, איציק תמיר- מנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל, טל רבן מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, דניאל דולב מנהל מפעל קוקה-קולה בבני ברק, אלון זמיר סמנכ"ל השיווק ותומר סגיס דובר קבוצת קוקה-קולה ישראל. עוד השתתפו אביחי גרינברג– סמנכ"ל איכות וטכנולוגיה, דורון וולף טכנולוג המפעל ודוד אדטו- מנהל חדר הסירופ בחברה.

את המעמד הנחה תומר סגיס דובר הקונצרן, אשר הדגיש את חשיבות לוח השנה היהודי בחברת קוקה-קולה ישראל. בדבריו הזכיר סגיס את האמור בפרשת השבוע- פרשת בא על חודש ניסן: "החודש הזה לכם ראש חודשים... ראשון הוא לכם.." כאשר במשך שנים באופן קבוע כחודשיים לפני פסח, ותוך הקפדה על התאריך העברי, מתגייסת החברה כולה -ההנהלה והעובדים לערוך את תהליך ההכשרה כדת וכדין, תוך הקפדה על קוצו של יוד, כדי לאפשר לצרכנים הרבים בישראל ובקהילות היהודיות ברחבי העולם ליהנות ממשקאות בכשרות מהודרת לפסח.

הגרמי"ל לנדא הזכיר בדבריו את מאמר חז"ל "שואלין ודורשין בהלכות הפסח קודם הפסח"- חשוב ללמוד את דיני ההכשרה ולהתכונן כראוי מבעוד מועד כדי לזכות ולקיים את מצוות הפסח כהלכתו ולא להיכשל חלילה. בדבריו ברך הרב את הנהלת קוקה-קולה ואת כל הגורמים אשר סייעו בתהליך ההכשרה בארץ ובחו"ל, על עמידתם הבלתי מתפשרת בכל דרישות הכשרות המחמירות.

הגרי"מ לאו הקשה על הפסוק מפרשת השבוע "בנערינו ובזקנינו נלך" מדוע הוקדמו הנערים לזקנים, שאין זה מדרך ארץ. אלא, הסביר הרב שאם רוצים לעצב את אישיותו של האדם יש לעבוד על כך בשנות הנעורים, קשה מאד לשנות אדם בגיל מבוגר.עובדה זו נכונה על פי דברי הרב גם לקוקה-קולה ישראל: "הפעילות הנפלאה של החברה בתחום הכשרות בישראל החלה ממש עם בנייתה והקמתה של החברה, וההקפדה על הלכות הכשרות וכשרות לפסח עוברת במסורת בתוך החברה מדור לדור." הרב ברך את החברה על הזכות העצומה להיות חלק משולחן חג הפסח בקהילות יהודיות בארץ ובעולם ועל הזכות לקיים את ההכשרה מדי שנה מתוך שמחה ותחושת חירות.

רוני קוברובסקי נשיא החברה סקר את התפתחות הקונצרן, ואת הגישה המיוחדת אותה נוקטת החברה כולה מול הציבור החרדי. עוד העלה על נס את שיתוף הפעולה בין מערכות הכשרות לבין קוקה-קולה מתוך הערכה הדדית ואימון מלא. "הנהלת החברה רואה חשיבות עמוקה בקשר עם גורמי הכשרות, ובהקפדה המלאה על כל הוראה והידור כשרותי." עוד התייחס בדבריו להעסקת עובדים חרדים בשורות החברה כחלק מחזונה של קוקה-קולה לספק מקומות עבודה לכלל האוכלוסייה תוך התחשבות בכל צרכיהם.

איציק תמיר מנכ"ל קבוצת קוקה-קולה ישראל ויו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים התייחס בדבריו ליכולת של חברת קוקה-קולה לשלב בין מוצר איכותי לכשרות מהודרת ובכך לתת לציבור המהדרין בישראל ובתפוצות משקאות איכותיים כל ימות השנה ובכלל זה גם בפסח. "הנהלת קוקה-קולה מברכת את הרבנים החשובים ואת גופי הכשרות על עבודת הקודש אותה הם עושים יום יום , שעה שעה ובפרט בזמן ייצור המשקאות הכשרים לפסח. אנו מאחלים להם ולנו עוד שנים רבות של שיתוף פעולה פורה ומבורך."

טל רבן מנכ"ל קוקה-קולה ישראל הודה לגופי הכשרות על הליווי המסור הן בהיבט הכשרותי והן במהלכים שונים אותם מובילה קוקה-קולה בפרט בקרב הציבור החרדי. בהמשך דבריו עמד על חשיבות העבודה מול המגזרים השונים בדגש על הציבור החרדי. רבן ציין את ההשקעה של החברה בלימוד לעומק של החברה החרדית כדי לתת מענה לצרכיה הן בהיבט המוצרי והן בהיבט השיווקי, כאשר כל הפעילות נעשית מתוך הערכה לערכי הציבור החרדי ולאורח חייו, תוך חיבור ללוח השנה היהודי- לשבתות ולמועדים.

הנהלת החברה העלתה על נס במהלך הארוע את פועלו של הרב אברהם שטיצברג האחראי על הכשרות בחברת קוקה- קולה הפועל במסירות ובנאמנות, מייעץ ומדריך, והכל בדרכי נעם.

עם השלמת תהליך ההכשרה, בכל דקדוקי הכשרות הנדרשים, קווי הייצור במפעל בבני ברק עובדים במלוא התפוקה עם צוות משגיחים הנמצא במקום 24 שעות כדי לספק את הביקוש הרב וכדי לאפשר ליהודי הארץ והתפוצות לענג את חג הפסח הבעל"ט עם מיטב המשקאות הכשרים למהדרין לפסח.


צילום: עפר גדנקן
הכשרה מפעל לנדא קוקה קולה ייצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד