כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
98% מהפלסטינים גאים בטבח

האם סיפרה: "ישנה עם סכין מתחת לכרית"

תושבת בנימין סיפרה בוועדת המשנה לענייני יו"ש בכנסת: "אני ישנה עם סכין מתחת לכרית כדי להגן על הילדים שלי". בדיון עלה תרחיש של חדירת מחבלים ותרחיש שבו שוטרי הרש"פ מצטרפים לאירועי טרור | כמו כן הוצג סקר לפיו 98% מהפלסטינים ביו"ש ובעזה הרגישו גאווה אחרי טבח השבעה באוקטובר

האם סיפרה: "ישנה עם סכין מתחת לכרית"
תרגיל חדירת מחבלים בביתר עילית צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

תרחיש חדירת מחבלים ליישובי יו"ש ו'היפוך קנים' בו שוטרי הרשות הפלסטינית מצטרפים לאירועי הטרור הוצג בוועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לענייני יהודה ושומרון.

בדיון השתתפו חברי הכנסת: בועז ביסמוט ואריאל קלנר (הליכוד), מאיר כהן (יש עתיד), לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), נציגי מנהלת ההתיישבות והיחידה להתיישבות, נציג פיקוד מרכז ופקע"ר, וגורמי ביטחון נוספים.

בפתח הדיון הציג מנהל מכון המחקר 'מבט לתקשורת הפלסטינית' יונתן מרקוס סקר לפיו 98 % מהפלסטינים ביו"ש ובעזה הרגישו גאווה אחרי טבח השבעה באוקטובר. מרקוס הדגיש: "הנתונים מדברים בעד עצמם, זה לא חמאס זו הרשות".

במהלך הדיון התייחסו נציגי ההתיישבות לתחושת הביטחון ביישובי יו"ש, נוכח המציאות הביטחונית הנוכחית כשרבים מתושבי האזור גויסו לשירות מילואים במסגרת "חרבות ברזל".

בחלקו החסוי של הדיון, דנו הנוכחים בפירוט תפיסת הביטחון של פיקוד מרכז על יישובי יו"ש, בדגש על תקופת המלחמה, ובמרכיבי ביטחון ביישובים, וכן בהערכות ביטחונית של פיקוד מרכז לצמצום או סגירת המערך.

יו"ר הועדה, ח"כ צבי סוכות, אמר בפתח הדיון: "המצב ביהודה ושומרון בוער עוד לפני המלחמה. הסכנות ברורות ומיידיות, הטרור נוהג לשכפל את עצמו, והחשש של השתלטות על יישוב הוא אמיתי ומסוכן, גם סוגיית היפוך הקנים, כלומר הפניית קני הנשק של שוטרי הרש"פ נגד כוחותינו – מטרידה ביותר".

יו"ר הועדה הוסיף: "בעזה גילינו שעובדי אונר"א פועלים נגדנו בכל הכוח, שבתי הספר ובתי המחסה שלהם הם קיני טרור. קשה להאמין שיש מי שסובר היום שאפשר לסמוך עליהם – הם טרוריסטים במסווה, או בלי מסווה – זה עלול להיות מסוכן ביותר".

"היום ביקשנו לשמוע פה, בוועדה, את ארגוני החברה האזרחית, אנשי השטח, ואת נציגי התושבים בכל רחבי יו"ש – כדי לוודא שהפעם לא נפספס חלילה את הסכנות, לא נתעלם מההתראות ולא נמצא את עצמנו, חלילה במשבר נוסף".

יו"ר הועדה הוסיף ואמר: "בשביל לוודא שהמשפט 'מה שהיה הוא לא מה שיהיה' לא יהפכו לסתם עוד מטבע לשון אלא למציאות אמיתית, הזמנו היום גם את המתריעים בשער, וגם את אנשי הצבא וכוחות הביטחון שעובדים קשה כדי להגן עלינו, המתיישבים. לצד התודה הגדולה שלנו על המסירות לכוחות הביטחון, יש לנו גם שאלות קשות ודחופות. אנחנו מקווים שהדיון הזה יהיה דיון פורה בו נקבל תשובות טובות, מלאות ומשמעותיות שירגיעו אותנו".

ח"כ אריאל קלנר אמר בדיון: "הרשות היא גוף נאצי ותומך טרור גם אם הם עוד לא הפכו קנים. המציאות הזו זועקת לשמים. מדובר בשאלה של האם ולא מתי. לצערי אנחנו בתפיסה של ה6 לאוקטובר בנוגע לרשות הפלסטינית. מדברים על אינטרסים ומתעלמים מכוונות ויכולות הם מדברים על זה במפורש ומאדירים רוצחים. הרשות נמצאת ס"מ מאיתנו, מתמרצת ומחנכת לטרור, גוף נאצי שמחנך לאנטישמיות".

ח"כ לימור סון הר מלך הוסיפה: "האויב שלנו מעוניין לרצוח אותנו ואנחנו צריכים ליצור הרתעה. אם הייתה הרתעב לא היינו צריכים את הדיון היום. ההרתעה צריכה להיות לא באמצעות התגוננות אלא באמצעות מבצע יזום נגד הרש״פ".

"אנחנו נפעל ונדרוש תשובות ותכניות אופרטיביות כדי שהקונספציה תשתנה, כי אחרת כל יום הוא פוטנציאלי להיפוך קנים ואז חלילה יהיה כבר מאוחר מדי - הוסיפה.

אסתר הילמן, תושבת בנימין ומראשות פורום שומרים על הבית אמרה בדיון: "הגעתי לכאן היום כדי לדבר על הסכנות הקיומיות שאנחנו עוברים כל דקה ודקה באיזור שבו אנו גרים. מה אני מבקשת? די להתגונן! די להוריד את הראש, ודי לרצח של העם היושב בציון! אנחנו רוצים לחיות כאן בביטחון" - אמרה.

הילמן התחננה בפני הנוכחים: "תנו גב לרבש"צים שלנו, תנו להם תחמושת, ותנו להם אור ירוק כדי להרתיע את התושבים בכפרים הערביים! השיטה הזו של להתמגן ולהסתתר רק גרמה לנו להוריד את הראש ולסתום את הפה" - אמרה. לא אתן שיהיה עוד שם של נרצח או נרצחת בגלל רפיון אוזלת יד, והתייפייפות נפש הזויה, בבוקר ה-7/10 בעלי גוייס בצו 8, הוא הצטרף ליחידה שלו כדי להילחם, וכל הזמן הזה אני ישנה עם סכין מתחת לכרית כדי להגן על הילדים שלי, זה נראה לכם נורמלי?". דברי הילמן.

חדירת מחבלים יהודה ושומרון מלחמת חרבות ברזל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד