י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מפרגן למתחרים?

מהו הדגם האהוב על "מר טויוטה"?

המכונית הראשונה שמר טויוטה מונה ברשימת המכוניות האהובות עליו היא טויוטה סנצ'ורי. מקום שני: טויוטה iQ הקטנה שאינה משווקת בישראל. מקום שלישי: קורולה GR. מקום רביעי: הגרסה הספורטיבית של לקסוס LBX

מהו הדגם האהוב על "מר טויוטה"?
סוזוקי ג'ימני! גם בישראל החל מכ-160 אלפי שקלים צילום: סוזוקי

אם הייתם האיש החזק ביותר בתעשיית הרכב היפנית, איזו מכונית הייתם רוצים שתהיה לכם בחניה? התשובה של אקיו טויודה, האיש שעומד בראש יצרנית הרכב היפנית הגדולה ביותר בעולם היא "לא חשמליות".

אקיו טויודה בן ה-67 לא נקרא במקרה "טויודה": סקיצ'י טויודה, סבא רבא שלו נולד בשנת 1867 ומוכר בעולם בעיקר הודות להמצאתו: נול אוטומטי לעיבוד של בדים, אבל גם בגלל החלטתו להיכנס לעסקי המכוניות, שהיו אז מחזה נדיר למדי ביפן. ארבעה דורות מאוחר יותר, אקיו טויודה, נינו של  טויודה, עומד בראש חברת טויוטה ששמה השתנה מעט רק כדי שיהיה נוח יותר להגיה למערביים.

אקיו טויודה ידוע בחיבתו למכוניות ולא מתבייש בכך: האגדות ביפן סיפרו על נהג מרוצים מסתורי ששמו "מוריזו" שנהג להתחרות במרוצי מכוניות ולהגיע להישגים לא רעים בכלל, אבל מעטים ידעו שמוריזו לא קיים: אקיו טוידה שלא רצה שידעו שהוא מתחרה נהג להירשם תחת השם הבדוי "מוריזו" – וזהו השם שטויוטה מצמידה כיום למכוניות הספורטיביות שלה.

מה יש בחניה הפרטית של אקיו טויודה - נינו של מייסד טויוטה? קרדיט טויוטה

אז אילו מכוניות אוהב "מר טויוטה"? את התשובה הוא נתן בתערוכת הרכב בטוקיו ולמרבה הפלא אחת מהמכוניות האלה נמכרת בישראל – רק שהיא לא טויוטה. כך, המכונית הראשונה שמר טויוטה מונה ברשימת המכוניות האהובות עליו היא טויוטה סנצ'ורי – רכב כביש שטח גדול ומפואר שמיועד לשוק היפני.

מקום שני: טויוטה iQ הקטנה שאינה משווקת בישראל, אבל בגרסת ספורט מיוחדת עם מנוע משופר. מקום שלישי: קורולה GR, גרסת הטורבו הספורטיבית של הקורולה, שגם לא תוכלו למצוא כאן בארץ. מקום רביעי: הגרסה הספורטיבית של לקסוס LBX שעדיין לא משווק בישראל.


ובמקום החמישי? לא תאמינו: סוזוקי ג'ימני. רכב השטח הקטן של סוזוקי, שבהחלט אפשר להזמין כאן בארץ. ובמקום החמישי אדון טויודה הפתיע: קטנוע ימאהה וינו. אנחנו מבקשים את הסוזוקי ג'ימני שלנו בצבע צנוע, שהשכנים לא יגידו כלום.

יפן טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד