י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מה מונע פגישת הנציגים עם הרבנים?

חברי מועצת העיר ירושלים החרדים אינם מצליחים להיפגש עם 'ועדת הרבנים למען השבת' • בעירייה מאשימים את מזכיר הועדה

יצחק גולדקנופף. צילום:יונתן זינדל פלאש 90
יצחק גולדקנופף. צילום:יונתן זינדל פלאש 90

מה מפריד בין פגישת חברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים לרבנים חברי הוועדה למען השבת?

הנציגים החרדים בעיריית ירושלים, מאשימים את מזכיר הוועדה למען השבת הרב יצחק גולדקנופף, וטוענים כי הוא מהתל בהם ולא מפגיש אותם עם הרבנים חברי הוועדה למען השבת "בנושאים העומדים על הפרק בפלטרין של מלך", כהגדרתם.

לטענתם, גולדקנופף נמנע מלקיים מפגש כזה במשך חודשים רבים, וזאת לאחר בקשות חוזרות ונשנות של חברי מועצה, בהם ראשי סיעת יהדות התורה וש"ס.

גורם בעיריית ירושלים אומר ל'בחדרי חרדים': "רק היום הוא הודיע על ביטול מפגש עם נציגי חברת החשמל לאחר שהנציגים החרדים יו"רי הסיעה יעקב הלפרין ואליעזר ראוכברגר ביקשו במכתב להוסיף לדיון את התגברות חילולי השבת בירושלים, זה התחיל בכל הנושאים של מתחם התחנה וגם כעת הוא מתחמק. אנו לא יודעים את הסיבה".

במכתב שנשלח מהוועדה למען השבת על ידי הרב יצחק גולדקנופף והרב יהודה יברוב לנציגים, נמסר כי הנושא הוא הלכתי גרידא, ולכן הישיבה שנקבעה למחר (רביעי) תתקיים רק עם חברי הוועדה ולא עם הנציגים החרדים.

מהוועדה למען השבת לא נמסרה תגובה, ולכשתתקבל - נשמח לפרסמה.

גורם המקורב למזכירות הוועדה אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "מתקיימות פגישות שוטפות בנושא זה ובשורת נושאים נוספים הקשורים לשמירת השבת, ובאופן רציף, יחד עם הנציגות החרדית בעיריית ירושלים, ששותפה פעילה עם וועדת הרבנים, למען ביצור חומות השבת בישראל. מדובר בדחיה טכנית בלבד שבוודאי תסודר בהקדם".







פגישות וועדה למען השבת נציגים יצחק גולדקנופף וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד