כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החלטה היסטורית

יופסק ייצור החשמל בתחנת הכוח רידינג בתל אביב

במסגרת המהלך להפסקת ייצור החשמל ברידינג, שטח התחנה יפונה וישמש למטרות אזרחיות ולהרחבת שטח החוף. החלק הנותר ישמש את משק החשמל לטובת צרכים ירוקים וחדשניים: אגירה וכבל הולכת חשמל תת ימי. ההחלטה צפויה להפחית את זיהום האוויר ולהביא יתרונות רבים למשק החשמל, לציבור הרחב ולאיכות הסביבה

יופסק ייצור החשמל בתחנת הכוח רידינג בתל אביב
רידינג צילום: פלאש 90

בסיור שערך היום (שלישי) שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, הכריז השר על בשורה משמעותית למשק החשמל, על פיה לא יהיה עוד ייצור חשמל מגז טבעי בתחנת הכוח רידינג. 

שטח התחנה ישמש את משק האנרגיה לצרכים ירוקים וחדשניים: בין היתר, אגירה וחיבור כבל הולכת חשמל ימי. ההחלטה צפויה להביא ליתרונות רבים למשק החשמל, לציבור הרחב ולאיכות הסביבה, והיא התקבלה לאחר בחינה נוספת של התוכנית לפיתוח מערכת החשמל שהתבצעה לאחרונה בחברת "נגה". ההחלטה תחסוך לצרכני החשמל מאות מיליוני שקלים בעקבות ביטול הקמת יחידות ייצור זמניות באתר ברידינג, שתוכננו ואין בהן יותר צורך. החיסכון בהשקעה יתורגם לחיסכון בתעריף החשמל של כלל צרכני החשמל בישראל.

מאיר שפיגלר, מנכ״ל חברת חשמל אמר: ״אני מברך את השר על החלטה מקצועית וראויה שמתאימה לעת הזו. ההחלטה מעניקה מענה לצרכים האנרגטיים של המדינה לשנים הבאות, באיזון ראוי במבחן עלות מול תועלת. עמדתה הנחרצת של חברת החשמל לגנוז את השיפוץ ובכך למנוע השחתת כספי ציבור, התקבלה במלואה לאחר תקופה ממושכת של דיונים עקרים. החלטת השר היא בשורה שעם ישראל יצא נשכר ממנה״.

סמי תורג'מן, יו"ר דירקטוריון נגה אמר: "אני מברך את השר על שאימץ את עמדתנו בקבלת ההחלטה האמיצה. הכוון של ללכת על אגירה היא הנכונה כי היא ירוקה ויעילה יותר. אנחנו כמנהל המערכת נדע להתמודד עם האתגרים ולבצע את העבודה".

 

חשמל תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד