ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מסר לנתניהו

בן גביר: "עסקה מופקרת תוביל לפירוק הממשלה"

ברקע הדיווחים על עסקת חטופים מתגבשת במסגרת הוועידה בפריז, השר בן גביר מאיים כי עסקה מופקרת תוביל לפירוק הממשלה. הקו האדום מבחינת בן גביר: עצירת הלחימה לפרק זמן ממושך

בן גביר: "עסקה מופקרת תוביל לפירוק הממשלה"
כוחות צה"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

בצל הניסיונות להביא לעסקת חטופים חדשה, וברקע הוועידה בפריז בנושא החזרת החטופים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהיר כי, "עסקה מופקרת תוביל לפירוק הממשלה".

האיום של בן גביר מגיע שעות אחרי שנועד עם רה"מ נתניהו, ונראה כי הפגישה לא הצליחה להרגיע את יו"ר עוצמה יהודית.

בן גביר שרטט באותה הפגישה עם נתניהו את הקו האדום של מפלגתו ולפיו אם הלחימה תיפסק למשך זמן ממושך, גם לתקופה של כמה שבועות - הוא יפרק את הממשלה. מבחינת בן גביר עצירה ארוכה היא בעצם הפסקת המלחמה.

שר האוצר סמוטריץ', התייחס גם הוא אמש בישיבת הסיעה לדיווחים בתקשורת על הסכם ואמר: "לגבי עסקת החטופים אנחנו שומעים בתקשורת על הסכמות בפועל לעצירת המלחמה, המשמעות של הדבר הזה היא אובדן כל ההישגים שהשגנו בדם לוחמינו. מציאות שתאפשר, חלילה, לחמאס להשתלט מחדש על השטח וזה לא יקרה. כך גם שחרור מחבלים המוני שיהפוך כל יהודי בארץ ובעולם ליעד לחטיפות. אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזאת. נקודה".

גם בליכוד הביעו התנגדות לעצירה שכוללת שחרור המוני של מחבלים ועצירה ארוכה של המלחמה. שר החינוך יואב קיש טען: "אם אכן זהו המתווה, או מתווה קרוב אליו, אז לצערי הרב זהו מתווה כניעה לחמאס".

לדבריו, "לעצור את המלחמה הצודקת בתולדותינו כדי לקבל חלק מהחטופים, ללא הכרעה ותוך שחרור אלפי מרצחים מבתי הכלא, שירצחו בנו שוב, זה טירוף הדעת".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד