י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
התקציב מתחיל להיגמר

דובר אונר"א: "בעוד כחודש - ישראל מוזמנת לטפל באזרחי עזה"

על רקע עצירת המימון של אונר"א מצד מספר מדינות, דובר אונר"א עדנאן אבו חסנה אמר כי "ישראל ידעה מי עובד אצלנו, למה רק אחרי שהמלחמה התחילה היא נזכרה בארבעה-חמישה אנשי טרור?"

דובר אונר"א: "בעוד כחודש - ישראל מוזמנת לטפל באזרחי עזה"
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר אונר"א התייחס בריאיון ל"ווינט" לסערה סביב הארגון אחרי שנחשף כי עובדיו השתתפו בטבח ה-7 באוקטובר. בעקבות החשיפה, הפסיקו מדינות רבות, ובראשן ארה"ב, את המימון לסוכנות.

הדובר עדנאן אבו חסנה אמר: "אנחנו הגוף הכי גדול שמנהל את הרצועה כרגע, אין אף גורם שיכול לעשות את העבודה שלנו. אנחנו מקבלים סחורות, מחלקים אותן, דואגים לעקורים במחנות ובמתקנים שלנו. בעוד כחודש, אחרי שהתקציב שלנו ייגמר, ישראל מוזמנת לטפל באוכלוסייה האזרחית של רצועת עזה".

הדובר ציין כי "ישראל ידעה מי עובד אצלנו, למה לא התרעתם מקודם שאתם לא רוצים אדם מסוים? למה רק אחרי שזה קרה ורק אחרי שהמלחמה התחילה ישראל נזכרה בארבעה או חמישה אנשי טרור?".

בעניין חלוקת הסיוע ההומניטרי לאזרחים אמר: "אנחנו מכירים משפחות שלמות שחלק מהן נותרו בלי אוכל כי הכמויות קטנות, וההורים מעדיפים להאכיל את הילדים ואין מספיק אוכל לכולם. יש מקומות בצפון הרצועה שבכלל לא מגיע אליהם סיוע והתחילו לאכול מזון שמיועד לבעלי חיים".

דובר אונר"א הביע חשש מהימשכות המלחמה ואמר: "אין לי תסריטים בראש, אבל ישראל שכבשה את הרצועה צריכה לדאוג לאוכלוסייה מבחינת אוכל, מחסה וטיפולים רפואיים. אנחנו מסיימים את התקציב שלנו בסוף החודש, ואחרי זה אין לדעת מה יהיה".

חמאס העצרת הכללית של האו"ם מלחמת חרבות ברזל אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד