כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברוב גדול

ועדת הכנסת אישרה את הדחת חבר הכנסת עופר כסיף

ועדת הכנסת אישרה את הדחת חבר הכנסת עופר כסיף ברוב של 14 חברי כנסת. כעת ההכרעה תועבר למליאת הכנסת, שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת. טיבי: "יום שחור לכנסת"

ועדת הכנסת אישרה את הדחת חבר הכנסת עופר כסיף
עופר כסיף במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכנסת החליטה בצהריים (שלישי) להדיח את חבר הכנסת כסיף ברוב של 14 חברי כנסת שהצביעו בעד בקשת ההדחה אל מול 2 חברי כנסת שהתנגדו.

כעת ההכרעה תועבר למליאת הכנסת, שם נדרש רוב של 90 חברי כנסת.

חה"כ אחמד טיבי אמר בתום ההצבעה: "יום שחור לכנסת". עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועמ"שית טענה במהלך הדיון כי, "לא בוססה תשתית להוכחת התקיימות עילת התמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור".

ח"כ אחמד טיבי אמר בדיון: "היה צריך להביא את השופטת מאוגנדה שתנהל את הדיון ואז הייתם מרוצים יותר. טיעוני ח"כ פורר היו רהוטים אך המהות בעייתית כי זה היה מתאים לקמפיין בחירות. בשבועות האחרונים מספר ח"כים לרבות רה"מ נמצאים בקמפיין בחירות. אני אפילו מבין את הכעס הרגשי של חלק מהח"כים והציבור כלפי עמדות כסיף וסיעתנו במיוחד לאחר 7/10, אבל ההתנגדות צריכה להיות במאמר או נאום ואתם ישר הולכים לצעד הרדיקלי והאנטי דמוקרטי שמבטל את רצון בוחרי חד"ש תע"ל".

טיבי הוסיף: "אני תוהה מי פוגע יותר במדינה עופר כסיף או בנימין נתניהו. תארו לכם שכסיף היה מעביר לא מיליונים אלא 3000 ₪ לחמאס, היה מוגש נגדו כתב אישום פלילי. או אם היה אומר שחמאס הוא נכס כמו שסמוטריץ' עשה, הוא היה משלם מחיר יקר וכולכם הייתם יוצאים נגדו. שתי היועמ"שיות היו אומרות שזו תמיכה בארגון טרור לפי החוק".

יוזם הדיון, ח"כ עודד פורר סיכם את הדיון ואמר: "שמענו פלפולים משפטיים לכאן ולכאן. אך הסיפור הוא כאן מאוד פשוט. השופט ברק פישט אותו כשהוא כותב: איל נעתר בית המשפט בהאג לבקשת דרום אפריקה, ישראל הייתה נותרת חסרת הגנה וללא יכולת להגן על אזרחיה, וידי חמאס היו חופשיות לפגוע באזרחי ישראל, וזה הסיפור. חבר כנסת קובע שישראל מבצעת רצח עם, ובעקבות כך הייעוץ המשפטי לממשלה יצטרך להגן על כל חייל וחייל. יש כאן תמיכה במאבק המזוין נגד מדינת ישראל. אי אפשר להתעלם ממעשיו של ח"כ כסיף לאורך השנים. שפעם אחר פעם הוא אומר שהוא תומך במאבק אלים נגד חיילי צה"ל".

 

 

עופר כסיף הכנסת מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד