כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האמריקאים מהססים

גורם בממשל ל-ABC: ביידן חושש לתקוף ישירות את איראן

הבית הלבן לא אישר או הכחיש אם על הפרק יש תכניות לתקוף בתוך איראן. בכיר אמריקאי אמר כי לביידן יש חששות עמוקים לגבי התקפות על איראן עצמה  

מיליציות איראניות באימונים
מיליציות איראניות באימונים צילום: הבית הלבן

הנשיא ביידן עומד כעת בפני החלטה קשה: כיצד להגיב למתקפה שהרגה שלושה חיילים אמריקנים בירדן מאז תחילת הסכסוך הישראלי-חמאס, מבלי להצית סכסוך רחב יותר באזור, דבר שהממשל האמריקאי ניסה בתקיפות להימנע במשך חודשים.

הבית הלבן לא אישר או הכחיש אם יש תכניות להתקפות ישירות נגד איראן, אבל גורם בכיר בממשל אמר לרשת ABC כי לנשיא ביידן יש חששות עמוקים לגבי התקפות על איראן עצמה.

"אין כאן תשובה קלה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי לכתבים. "לכן הנשיא נפגש עם צוות הביטחון הלאומי שלו, שוקל את האפשרויות העומדות בפניו. הוא יעשה זאת כפי שעשה בעבר בצורה מאוד זהירה ומכוונת, כך שהביטחון הלאומי שלנו יענה".

"אנחנו לא מחפשים מלחמה עם איראן", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, בתדרוך לעיתונאים של הבית הלבן אמש. "אנחנו לא מחפשים סכסוך עם המשטר האיראני בדרך צבאית", ציין קירבי. "אנחנו לא מחפשים להסלים, הפיגוע הזה בסוף השבוע היה הסלמה, אל תטעו בקשר לזה. זה דורש תגובה".

רפובליקנים רבים קראו לממשל לנקוט בפעולה חזקה יותר נגד איראן, כולל מנהיג המיעוט בסנאט מיץ' מקונל, הוא אמר "כל העולם מצפה כעת שהנשיא סוף סוף יפעיל כוח אמריקאי כדי לאלץ את איראן לשנות את התנהגותה. אויבינו נועזים".

ג'ו ביידן ירדן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד