כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"פריצת דרך"

צה"ל חושף לראשונה: מזרימים מים לתוך מנהרות חמאס ברצועה

אחרי הפרסומים השונים, צה"ל מתיר הערב לפרסום כי הכוחות מנטרלים מנהרות ברצועה באמצעות שימוש בהזרמת מים | הפעילות המיוחדת כוללת התקנת משאבות וצינורות, במקביל להבשלת היכולת ברמה ההנדסית, ופעילות לאיתור הפירים המתאימים לביצוע ההליך | כל הפרטים

צה"ל חושף לראשונה: מזרימים מים לתוך מנהרות חמאס ברצועה
פנים המנהרה צילום: דובר צה"ל

מספר יחידות בצה"ל ובמשרד הביטחון פיתחו במשותף מספר כלים להזרמת מים בספיקה גבוהה למנהרות חמאס ברצועה, כחלק ממגוון הכלים שבידי צה"ל לטיפול במנהרות. כך מתיר הערב (שלישי) צה"ל לפרסום.

היכולות כוללות התקנת משאבות וצינורות, במקביל להבשלת היכולת ברמה ההנדסית, ופעילות לאיתור הפירים המתאימים למשימה.

להפעלת היכולת קדמה עבודת מטה מקצועית ומקיפה, שכללה ניתוח של מאפייני הקרקע ומערכת המים באזור, בין היתר כדי לוודא שלא תיפגע האפשרות להשתמש במי התהום באזור. הזרמת מים מתבצעת רק בתוואים ובמיקומים שנמצאו מתאימים לכך, ובחירת סוג ושיטת הפעלה מתאימים בכל מקרה.

פרויקט זה הובשל לאחר נוהל קרב, מאמץ בניין כוח מואץ ואימונים של הכוחות בשילוב הגורמים הטכנולוגיים.

הפרויקט הינו כלי אחד מתוך סך הכלים של צה"ל ומערכת הביטחון אשר פותחו בשנים האחרונות לטיפול בתשתיות חמאס ב"עזה תחתית". סל כלים זה כולל התקפות מהאוויר, תמרון תת-קרקעי ומבצעים מיוחדים עם אמצעים טכנולוגיים.

בצה"ל מציינים כי "כלי זה מהווה פריצת דרך הנדסית וטכנולוגית משמעותית בהתמודדות עם אתגר תת הקרקע, והוא פותח בעבודה משותפת של גופים שונים במערכת הביטחון".

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד