י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
המגעים לעסקה

שגרירת ארצות הברית לאו"ם: "לא יהיה הסכם ללא שחרור החטופים"

באשר לתחקיר שהעלה כי אחד מכל עשרה עובדי אונר"א בעל קשר לארגון הטרור חמאס וכי חלק מהעובדים אף השתתפו במתקפה אמרה כי "צריכים לראות שינוי משמעותי לפני שנחזיר את המימון"

שגרירת ארצות הברית לאו"ם: "לא יהיה הסכם ללא שחרור החטופים"
עצרת האו"ם בקבלת ההחלטה ההיסטורית צילום: מתוך הטוויטר של גלעד ארדן

שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, אמרה היום (שלישי) בתום דיון סגור של מועצת הביטחון של האו"ם כי "לא יהיה הסכם ללא שחרור החטופים. ההצעה היא חזקה וטובה - היא כוללת הפסקה הומניטרית ארוכה יותר". עוד טענה כי "אם לחמאס היה באמת אכפת מצרכי הפלסטינים הוא היה מסיים את המלחמה עכשיו. כל הקהילה הבין-לאומית צריכה לקרוא לחמאס לשחרר את החטופים ולסיים את המלחמה".

על החקירה של אונר"א אמרה: "צריכים לראות שינוי משמעותי לפני שנחזיר את המימון. עם זאת, הם עושים עבודה חשובה וכרגע הם הגוף היחיד שיכול להתמודד עם המצב בשטח. אסור לתת למה שקרה לפגוע בפעילות ההומניטרית של אונרא ולכן ניפגש עם המזכ"ל כמדינות תורמות ונראה איך נפעל הלאה".

ימים לאחר פרוץ המלחמה, אמרה גרינפילד במהלך דיון חירום של מועצת הביטחון כי עסקת החטופים "לא מבטלת את המחיר ההרסני שהסכסוך הזה גבה מנשים ומילדים חפים מפשע". בהמשך טענה כי יותר מ-60 עובדים של או"ם נהרגו מאז תחילת המלחמה וכי "יש להגן על חייהם של אנשי האו"ם, על חיי עובדים הומניטריים ועל חיי עיתונאים".

האו"ם העצרת הכללית של האו"ם ארה"ב אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד