א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לוח זמנים צפוף

גורם מצרי: "חייבים להשיג הסכם הפסקת אש לפני הרמדאן"

במצרים חוששים כי אם הלחימה בעזה תימשך אל תוך חודש רמדאן, המצב באזור יסלים עוד יותר וייצא מכלל שליטה בגלל החשיבות של אותו חודש בעבור המוסלמים. יש צפי להגעה להסכם הפסקת אש וחילופי שבויים בין ישראל לחמאס, בתחילת השבוע הבא

גורם מצרי: "חייבים להשיג הסכם הפסקת אש לפני הרמדאן"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הערב דווח בכאן חדשות כי גורמים המעורים בפרטי ההסכם עם חמאס מסרו: "ערוכים לשינויים במתווה אם חמאס ישיב בחיוב. זה יהיה תהליך ארוך ומורכב. הציבור צריך להיות מוכן להחלטות קשות גם בהקשר של אורך הפסקת האש, וגם האסירים ישתחררו, גם בכמות וגם באיכות".

גורם מצרי אמר לרועי קייס, כי חייבים להשיג עסקה והסכם הפסקת אש לפני תחילת חודש רמדאן. חודש רמדאן צפוי להתחיל השנה עוד חודש וכמה ימים. אותו גורם מצרי מסר לכאן 11 כי בקהיר חוששים שאם לא תושג הפסקת אש לפני תחילתו המצב ידרדר.

על פי אותו גורם, אם הלחימה בעזה תימשך אל תוך חודש רמדאן, המצב באזור יסלים עוד יותר וייצא מכלל שליטה בגלל החשיבות של אותו חודש בעבור המוסלמים ובגלל הנפיצות שלו כפי שהיה בשנים עברו בזירה הפלסטינית. לדברי אותו גורם, במצרים סבורים שארצות הברית צריכה להפעיל לחץ משמעותי על ישראל כדי לקבל עסקה על מנת שהלחימה לא תיגרר לתוך חודש רמדאן.

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו קטרי, דיווח הערב ממקורות מצריים כי יש צפי להגעה להסכם הפסקת אש וחילופי שבויים בין ישראל לחמאס, בתחילת השבוע הבא. לפי הדיווח, הדבר תלוי במספר ניסוחים ופרטים הקשורים לשלבי ההסכם שנידונו בפסגה בפריז.

עוד דווח כי חמאס התעקש על כך שחיילים שנחטפו מתוך בסיסים צבאיים ישוחררו בשלב האחרון. מספר החטופים שישוחררו בתמורה לאסירים פלסטינים ייקבע בהתאם ל"אופי החיילים" שישוחררו, וכי מדובר על בין 100-250 אסירים פלסטינים שישוחררו בתמורה לכל חייל חטוף. עוד נמסר כי ישנן ערבויות עליהן יוסכם בין חמאס והמתווכות מצרים וקטאר, בשיתוף עם הממשל האמריקני. הערבויות בין היתר עוסקות באי חידוש הלחימה לאחר תום התקופה המוצעת של שלבי ההסכם.

 

 

 

חמאס מצרים מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד