כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפרטים נחשפים

תוכנית הרפורמה של הרשות הפלסטינית ליום שאחרי

אבו מאזן מצפה בתמורה לקבל מהאמריקנים משהו משמעותי כמו דריסת רגל בשליטה על רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה. נמצא על הפרק גם מנגנון התשלום למשפחות מחבלים

תוכנית הרפורמה של הרשות הפלסטינית ליום שאחרי
אבו מאזן צילום: פלאש 90

תוכנית הרפורמה של הרשות הפלסטינית ליום שאחרי המלחמה נחשפת. על פי הדיווח של אליאור לוי בכאן חדשות, בעקבות לחץ אמריקני כבד שהופעל על אבו מאזן בידי הצוותים שנמצאים תחת מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, הרשות הפלסטינית מתכוונת להתחיל צעדים דרמטיים ומשמעותיים.

השינויים המשמעותיים ביותר הולכים להיות בתחומי המשפט, החינוך, הכלכלה והם יכללו גם שינויים פרסונליים של בכירים ברשות דבר שגם יכול לעורר התנגדות פנימית בתוך הרשות עצמה. בקצה התוכנית, אם אכן תצליח, נמצא על הפרק גם מנגנון התשלום למשפחות מחבלים.

בתמורה לוויתורים, הרשות הפלסטינית מצפה מהאמריקנים לקבל משהו משמעותי בתמורה, כאשר מעל הכל הרשות רוצה לקבל שליטה על רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.

כזכור בסוף השבוע האחרון דווח כי הרשות הפלסטינית פעלה בחשאי כדי לסייע לדרום אפריקה לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הרשות הייתה מעורבת מאחורי הקלעים ופעלה כדי לסייע לדרום אפריקה להגיש את התביעה, מבלי שהכריזה על כך באופן פומבי.

על פי הדיווח של אליאור לוי בכאן חדשות, ברשות בחרו לקדם את התביעה כדי שלישראל לא תהיה סיבה להכשיל מהלכים פלסטיניים בעזה אחרי המלחמה, וגם מחשש לסנקציות ישראליות נגדם.

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית חמאס בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד