כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חשש ממשי לסגירת הת"ת

דרמה בנווה יעקב: רבני השכונה ביקשו והגרש"ב סגר את החיידר

רבני שכונת נווה יעקב בירושלים פנו לראש ישיבת עטרת שלמה הגרש"ב סורוצקין בבקשה שלא לפתוח השנה ת"ת נוסף בעקבות החשש לסגירת ת"ת קמניץ של הרב גדעון לוריא. כל הפרטים והסיפור המלא עם המכתב

דרמה בנווה יעקב: רבני השכונה ביקשו והגרש"ב סגר את החיידר
הגרש"ב סורוצקין צילום: באדיבות המצלם

דרמה של ממש התחוללה בשכונת 'פסגת זאב' בירושלים במהלך החודשים האחרונים, עם החשש לסגירת ת"ת קמניץ. בעקבות הגידול הרב במשפחות בני התורה בשכונה, פנו לפני מספר חודשים רבני ועסקני השכונה לראש ישיבת עטרת שלמה הגרש"ב סורוצקין בבקשה שייאות לפתוח ת"ת נוסף בשכונה עקב הגידול המרובה במשפחות האברכים. בכינוס הפתיחה שהתקיים לפני כחודשיים השתתפו הגר"צ ובר והגרי"י זילברמן וקרוב למאה מאברכי הקהילה.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע שעם פתיחת הרישום התברר כי יש חשש ממשי לסגירת התלמוד תורה הקיים, ת"ת 'קמניץ' העומד בניהולו של הרב גדעון לוריא, כשרבים מהורי התלמידים רשמו את בניהם לת"ת עטרת שלמה, והרוחות התלהטו בשכונה עד כדי מחלוקת של ממש.

בעקבות כך פונים רבני השכונה היום במכתב נדיר לראש ישיבת עטרת שלמה כשהם מביעים את חששם מסגירת מקום תורה קיים ומהמחלוקת שפרצה ומבקשים מהגרש"ב שלא לפתוח השנה את הת"ת.

אלא שראש ישיבת עטרת שלמה התנה עם רבני השכונה הגר"צ ובר והגרי"י זילברמן שייאות לבקשתם בתנאי שכל הנרשמים יסודרו ולא ייגרם נזק לאף משפחה.

עם הסכמת רבני השכונה, הודיע הגרש"ב סורוצקין שהשנה החיידר לא ייפתח.

נווה יעקב הרב שלום בער סורוצקין תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד