כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביקשו לחייב את העירייה ופיקוד העורף

התושבים דרשו מיגוניות ומקלטים ציבוריים, בג"ץ דחה אותם

נדחתה העתירה שביקשה לחייב את פיקוד העורף ועיריית תל אביב-יפו להקים מקלטים ציבוריים או להציב מיגוניות וממדים יבילים בשכונות בעיר

התושבים דרשו מיגוניות ומקלטים ציבוריים, בג"ץ דחה אותם
מקלט/מרחב מוגן צילום: Roni Schutzer/Flash90

פה אחד: אתמול (שני) דחה בג״ץ את עתירת תושבי דרום מזרח העיר שביקשה לחייב את פיקוד העורף ועיריית תל אביב-יפו להקים מקלטים ציבוריים או להציב מיגוניות או ממ"דים יבילים במספר שכונות בדרום- מזרח העיר.

בית המשפט קיבל את עמדת העירייה, לפיה, בהיעדר כמות מספקת ברמה הארצית והיעדר שטחים מתאימים, לא רק שאין כל היתכנות מעשית להציב ממ"דים יבילים - אלא שגם הצבת מספר "סמלי״ של ממ"דים יבילים בשכונות, עלולה להיות מסוכנת, לגרום לתחושת מיגון שגויה, להתקהלות ולסכנות נוספות לציבור.

השופטים ציינו כי במדיניות המיגון הישראלית חל שינוי תפיסתי המתעדף מרחבים מוגנים בבתים על פני מקלטים ציבוריים. אמנם יש צורך במקלטים ציבוריים, אך אי הקמת מקלטים נוספים נעשתה כחלק משינוי מדיניות המיגון בישראל. עוד כתבו השופטים כי דרישת העותרים להציב ממ"דים ניידים נועדה בכדי שיהיה להם מקום להיות בו מוגנים בזמן שהם שוהים בביתם - למרות שהחוק מורה כי האחריות למיגון בבית פרטי תחול על בעליו.

לסיכום כתבו השופטים: "שיקולים כבדי משקל עומדים ביסוד סירובם של המשיבים להציב מרחבים מוגנים ניידים בעיר ובשכונות העותרים. לשיקולים אלה אף מצטרפים נתונים מהם עולה כי השימוש הנעשה במרחבים המוגנים הציבוריים ברחבי העיר הוא מועט מאוד"."על כן, על רקע האמור; בהינתן תפיסת המיגון הקיימת וזמני ההתרעה הקצרים; ובשים לב לאמת המידה להתערבות בשיקול דעת הרשויות בעניינים מעין אלו כאמור לעיל – סירובם של המשיבים להציב מרחבים מוגנים ניידים ברחבי העיר אינו מגלה עילה להתערבותנו".

 

תל אביב בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד