כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא היו סימני פריצה

83 בקבוקי יין נדירים בשווי יותר מ-1.5 מיליון אירו נעלמו

צוות מסעדה בפריז גילה שבקבוקי יין נעלמו מהמרתף שלו במהלך ספירת מלאי שגרתית. הצוות גילה כי נגנבו 83 בקבוקי יין נדירים בשווי של יותר מ-1.5 מיליון אירו. לא היו סימני פריצה

83 בקבוקי יין נדירים בשווי יותר מ-1.5 מיליון אירו נעלמו

המסעדה הפריזאית 'לה טור דראגנט' (La Tour D'Argent) היא אחת המסעדות המפורסמות ביותר בצרפת, עם תפריט כוכבי מישלן שמתהדר עם מרתף יינות ענק בו יש כ-300,000 בקבוקים.

צוות המסעדה בפריז גילה שכמה בקבוקים נעלמו מהמרתף שלו במהלך ספירת מלאי שגרתית.

המשטרה הוזעקה, ונאמר לשוטרים כי 83 בקבוקי יין נדירים בשווי של יותר מ-1.5 מיליון אירו חסרים. הגניבה התרחשה אחרי הספירה האחרונה ב-2020. הבעלים מאמין שהגניבה התרחשה בין ינואר 2020 לינואר 2024. לא היו סימני פריצה, כך לפי העיתון הצרפצי 'לה פריזיאן'.

רשימת בקבוקי היין החסרים כוללת בקבוקים מבית 'רומאנה קונטי', הידוע בייצור כמה מהיינות היקרים בעולם. אניני טעם ישלמו למעלה מ-14,000 אירו עבור בקבוק מבציר 2011. אבל מכיוון שהבקבוקים ממוספרים, יהיה קשה לגנב למכור אותם בדיסקרטיות.

המסעדה בת 442 שנים עברה שיפוץ גדול בשנת 2022 ונפתחה מחדש בסוף הקיץ שעבר.

המסעדה אירחה מספר ראשי מדינות ומפורסמים במהלך השנים, ביניהם המלכה אליזבת השנייה, תיאודור ופרנקלין רוזוולט, צ'רלי צ'פלין, סלבדור דאלי, סטיבן ספילברג וסר פול מקרטני.

ה-BBC דיווח כי בשבוע שעבר הוגשה תלונה למשטרה, אך לא נמצאו עדויות לפריצה.

במהלך הפלישה הנאצית לפריז ב-1940, הסתיר בעל המסעדה קלוד טראיל את הבקבוקים היקרים ביותר שלו מאחורי קיר מזויף במרתף, לאחר שחייליו של היטלר השתלטו על המקום.

המסעדה ממוקמת ברובע ה-5, ומשקיפה על נהר הסיין, ומתוארת לעתים קרובות כ"מסעדה העתיקה ביותר בפריז" עם היסטוריה המתוארכת לשנת 1582 - אם כי הדבר נתון במחלוקת על ידי היסטוריונים.

צרפת יין נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד