כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ארה"ב מגייסת מרגלים

מנהל ה-CIA: המלחמה באוקראינה החלישה את פוטין

מנהל ה-CIA וויליאם ברנס אמר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה יצרה הזדמנויות גיוס מרגלים וסוכנים עבור סוכנות הריגול ויש עידן חדש. רוסיה בנתה מחדש את הייצור התעשייתי הצבאי שלה, אבל כלכלתה נפגעה עמוקות מהמלחמה, כתב  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: FREEPIK

המלחמה באוקראינה החלישה את כוחו של הנשיא פוטין, כך כתב מנהל ה-CIA, וויליאם ברנס, במאמר שפורסם במגזין 'פוריין אפיירס' (Foreign Affairs) מגזין אמריקאי שכותב על יחסים בינלאומיים ועל מדיניות החוץ האמריקאית.

בעוד שאחיזתו של פוטין בשלטון לא צפויה להיחלש בקרוב, כתב ברנס, חוסר שביעות הרצון "כרסם את ההנהגה הרוסית ואת העם הרוסי", ואיפשר ל-CIA לגייס מרגלים נוספים.

הסוכנות האמריקאית הכינה סדרת סרטונים שמטרתם לגייס פקידים רוסים. האחרון, שפורסם בשבוע שעבר, מעודד את הרוסים לספק מידע מאובטח ל-CIA באמצעות רשת מאובטחת, הסרטון האחרון מתייחס לשחיתות בממשלת רוסיה.

ארה"ב לא תגלה כמה מרגלים גויסו עם הסרטונים, גורמים רשמיים אמרו שהסוכנות לא הייתה ממשיכה לפרסם אותם בטלגרם וביוטיוב אם הם לא היו יעילים. ברנס הדהד את זה במאמרו.

"הזרם התחתון הזה של חוסר שביעות רצון יוצר הזדמנות גיוס של פעם בדור ל-CIA", כתב. "אנחנו לא נותנים לזה ללכת לפח".

חלק מחולשתו של פוטין נובע מהטיפול שלו במרד בשנה שעברה על ידי חברי קבוצת וגנר, שכירי החרב ברוסיה. הוא נראה "מנותק וחסר החלטיות" מול המרד בראשות יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת שכירי החרב של וגנר, כתב ברנס.

רוסיה בנתה מחדש את הייצור התעשייתי הצבאי שלה, אבל כלכלתה נפגעה עמוקות מהמלחמה, כתב. ובטווח הארוך, רוסיה "חותמת את גורלה" תלויה בבייג'ינג לצורך סחר וטכנולוגיה.

אוקראינה מתמודדת עם אתגרים במלחמה אך השיגה תוצאות דרמטיות. 315,000 רוסים נהרגו או נפצעו, כתב ברנס.

בהתייחס לישראל כתב: המשבר שגרר טבח חמאס ב-7 באוקטובר 2023 הוא תזכורת כואבת למורכבות הבחירות שהמזרח התיכון ממשיך להעמיד בפני ארצות הברית. התחרות עם סין תישאר בראש סדר העדיפויות של וושינגטון, אבל זה לא אומר שהיא יכולה להתחמק מאתגרים אחרים. זה אומר רק שארצות הברית צריכה לנווט בזהירות ובמשמעת, ולהשתמש בהשפעתה בחוכמה.

"ביליתי בארבעת העשורים האחרונים במזרח התיכון, ורק לעתים רחוקות ראיתי את המצב יותר סבוך או נפיץ מעכשיו. סיום הפעולה הקרקעית האינטנסיבית הישראלית ברצועת עזה, מתן מענה לצרכים ההומניטריים העמוקים של אזרחים פלסטינים סובלים, שחרור בני ערובה, מניעת התפשטות הסכסוך לחזיתות אחרות באזור, ועיצוב גישה ישימה ל"יום שאחרי" בעזה. כולן בעיות קשות להפליא. כך גם התקווה המתעוררת לתחייה לשלום בר קיימא שיבטיח את ביטחונה של ישראל כמו גם מדינה פלסטינית וינצל הזדמנויות היסטוריות לנורמליזציה עם סעודיה ומדינות ערב אחרות".

 

CIA מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד